رییس کانون وکلای دادگستری قزوین تاکید کرد؛

لزوم بازنگری در لایحه جدید وکالت

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۴:۲۵:۵۹
کد خبر: ۶۸۳۱۹۱
لزوم بازنگری در لایحه جدید وکالت
رییس کانون وکلای دادگستری قزوین بر لزوم بازنگری در لایحه جدید وکالت باتوجه به تحت الشعاع قراردادن استقلال وکلا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محمد نسخه چی" رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در جلسه با رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه جدید جامع وکالت استقلال وکلا را زیر سوال می برد و به حقوق شهروندی آسیب می زند لذا بازنگری در آن قبل از تصویب ضروری است.

وی افزود: اشتغال از مهمترین مشکلات وکلا است و راه حل آن اجباری شدن حضور وکلا در دعاوی و پرونده‌های مطرح شده در دادگستری است.

رییس هیات مدیره کانون وکلای قزوین با بیان اینکه ثبت موسسات حقوقی از دیگر مشکلات است افزود: اداره ثبت اسناد و املاک بدون ضابطه و صرفا براساس اینکه شخص فارغ التحصیل حقوق است اقدام به صدور مجوز موسسه حقوقی می‌کند.

" بهمن طاهرخانی" رییس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این جلسه ضمن تبریک روز و هفته وکیل، در جمع اعضای کانون وکلای دادگستری استان قزوین در خصوص لایحه جامع وکالت اظهار داشت: حضور مجمع نمایندگان در میان وکلا بیانگر نگاه ویژه و رویکرد منتخبان مردم به حقوق شهروندی است و ما نیز برای وکالت عادلانه در دادرسی اهمیت زیادی قائل هستیم و در کمیسیون قضایی به دنبال اصلاح برخی کلید واژه ها هستیم تا مشکلات پیش روی وکلا را حل کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین با بیان اینکه اشتغال مشکل اصلی جامعه است و وکلا هم با این موضوع درگیر هستند گفت: برای رفع دغدغه اشتغال، مسوولین باید انجسام فکری داشته باشند.

بهمن طاهرخانی با اشاره به بحث اجباری کردن وکالت افزود: در شرایط فعلی جامعه، رسیدن به این مهم، کار سختی است ولی می دانیم اجباری کردن وکالت بسیاری از مسائل مردم را راحت تر می کند و مردم بدون وکیل نمی توانند به حق خود برسند اما به دنبال این موضوع هستیم تا مراجعه و بد بینی به دستگاه قضایی را کاهش دهیم.

وی گفت: کانون وکلا باید بازوی یاریگر قوه قضائیه باشد و اطمینان بین وکیل و قاضی وجود داشته باشد.

photo_2018-02-28_08-57-00-750x430

نظر شما