استاندار قزوین تاکید کرد؛

نقش مهم رسانه ها در آگاه‌سازی مردم از حوزه سلامت

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۱۴:۰۱:۵۲
کد خبر: ۶۸۳۵۸۲
نقش مهم رسانه ها در آگاه‌سازی مردم از حوزه سلامت
استاندار قزوین بر نقش مهم رسانه ها و سمن‌ ها در آگاه‌ سازی مردم از حوزه سلامت و حساس شدن آنها نسبت به سلامتی خود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در نخستین مجمع سلامت استان بیان داشت: آگاه‌ سازی مردم و حساس کردن آنها نسبت به بیماری‌ ها توسط سمن‌ ها و رسانه‌ ها باید در اولویت قرار گیرد تا شاهد کاهش بیماری‌ ها باشیم.

وی اظهار داشت: سلامت موضوع گسترده ای است و تنها به درمان محدود نمی شود از این رو باید به تمام ابعاد آن توجه کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: مردم عادی در مواجهه با سلامت این حوزه را صرفا با درمانگاه و پزشک و بیمارستان تصور می کنند، در حالی که نقش سایر بخش ها در سلامت بسیار بیشتر و فراتر از درمانگران و پزشکان است.

زاهدی با بیان اینکه اگر پیشگیری به نتیجه نرسد وارد حوزه درمان می شویم، ادامه داد: بی توجهی مردم به سلامت یک معضل بزرگ است به گونه ای که تا زمانی که مردم درد را به طور کامل احساس نکنند به سلامت خود اهمیت نمی دهند.

وی به چالش های موجود در حوزه سلامت روان در جامعه اشاره کرد و افزود: مردم به سلامت خود به ویژه اختلالات مربوط به روان اصلا توجهی نمی کنند و جامعه ما کمتر آموزش دیده که به طور مثال اختلالات روان کودک را تشخیص دهد.

زاهدی همچنین خوددرمانی را نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: مردم  باید از خود درمانی بپرهیزند و تحقق این موضوع نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه هاست.

وی خاطرنشان کرد: تصورات و باورهای نادرست مردم نسبت به اختلالات و بیماری ها باید تغییر کند که در این راه دولت، سمن ها و رسانه ها نقش موثری دارند.

زاهدی با بیان اینکه مشکلات شهروندان موجب شده تا آنان کمتر به فکر حفظ سلامت خود باشند، خاطرنشان کرد: گرفتاری های روزمره به شکلی شده که ما را از توجه به رکن اصلی و اساسی سلامت یعنی ورزش و تحرک بدنی بی توجه کرده است بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب این رویه اشتباه را اصلاح کنیم.

وی همچنین نقش تغذیه در جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: در الگوی مصرف مواد غذایی و غذای مردم باید یک نهضت اساسی از مزرعه تا زمانی که یک محصول غذایی به سبد مصرفی خانواده ها می رسد، شکل بگیرد.

زاهدی افزود: ما فقط به دنبال سیر شدن مردم بوده ایم بدون اینکه توجه کنیم این نحوه سیر شدن چه مضراتی برای سلامت آنها دارد.

استاندار قزوین همچنین گفت: شادی یکی از نیازهای اساسی بشر است و بدون آن جامعه توان سازندگی خود را از دست می دهد.

وی در ادامه بر تولید محصول سالم برای سلامتی مردم تاکید کرد و افزود: شرایط اقتصادی در کل هم برای اقشار مرفه و هم طبقات پایین تاثیرگذار است چرا که مرفهان از خوردن فست فود و فقرا از بی غذایی دچار بیماری می شوند.

وی افزود: اگر برای پیشگیری اقدام نکرده و به نقش عوامل اجتماعی در توسعه سلامت توجه نکنیم به طور قطع شاهد افزایش بیماران در بیمارستان ها خواهیم بود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای تامین و توسعه سلامت در جامعه تمام بخش ها اعم از بخش تولید، دستگاه های دولت، رسانه ها و خانواده ها باید به وظایف خود عمل کنند.

زاهدی با بیان اینکه در رابطه با شادی، گاهی دیدگاه های شخصی بایدها و نبایدهایی را ایجاد کرده که اصلا در قانون وجود ندارند و این هاموجب محدود شدن مردم شده است، افزود: شادی اگر علنی نباشد تبدیل به موسیقی های زیرزمینی می شود که در کنار آن دود و سایر فساد ها هم اتفاق می افتد و اساسا هرچه زیرزمینی شود فساد هم به دنبال آن خواهد بود.

استاندار قزوین با بیان اینکه در تربیت فرزندان خود باید به همه ابعاد توجه کنیم، گفت: در این حوزه بیشتر با بایدها و نبایدهایی به دنبال امر و نهی فرزندان خود بوده ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز