جریمه ۲میلیون ریالی برای عبور از چراغ زرد راهنما

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۰:۰۵:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۴۱۸
جریمه ۲میلیون ریالی برای عبور از چراغ زرد راهنما
عبور از چراغ زرد راهنمایی و رانندگی همانند عبور از چراغ قرمز ممنوع و در صورت عبور دو میلیون ریال جریمه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اعلام

خبر بالا، افزود: برخی رانندگان هنگام  مواجهه با چراغ زرد راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها بجای کاستن از سرعت و توقف کردن پشت خط ایست و گذرگاه عابر پیاده با فشار دادن پدال گاز برای گذشتن از تقاطع سرعت خود را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که با چراغ زرد روبرو می‌شوند، نباید از خط ایست یا از تراز چراغ راهنمایی و رانندگی عبور کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: خودروهایی که به خط ایست تقاطع و یا چراغ راهنمای و رانندگی نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست و چراغ نتوانند به آسانی توقف کنند در صورت ورود قبلی موظفند به حرکت خود ادامه داده و با رعایت مقررات از تقاطع عبور کنند.

سرهنگ شیری ادامه داد: تقاطع‌ها جزء حادثه خیزترین نقاط در داخل شهرها هستند که بیشترین پتانسیل را برای روبرو شدن وسایل نقلیه با هم دارند.

وی افزود: چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با هدف حفظ جان شهروندان و تنظیم عبور و مرور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند و کاربران ترافیک، رانندگان و عابران پیاده موظفند برای پیشگیری از حوادث، به طور دقیق فرامین چراغ‌ها را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه به گله‌مندی برخی از رانندگان نسبت به افزایش زمان چراغ قرمز در تقاطع‌ها اشاره کرد و گفت: زمان چراغ‌های سبز و قرمز راهنمایی و رانندگی بر مبنای بار ترافیکی معبر و با هدف عبور سریع و ایمن وسایل نقلیه تنظیم شده است.

سرهنگ شیری ادامه داد: برخی از رانندگان در تقاطع‌های دارای چراغ  راهنما، به اشتباه و از روی عادت غلط  وبعضاً عجله چراغ مسیر راهنما مسیر مخالف خود را نگاه می‌کنند که همین امر باعث حرکت زودتر از موعد مسیر خود وعبور از چراع سبز مسیر مخالف خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که گروه اندکی از رانندگان که بعصاً مرتکب تخلف رانندگی می‌شوند با قاطبه شهروندان همراه شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز