استاندار کرمان:

شوراهای اسلامی باید به حکومت و مردم پاسخگو باشند

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۴:۰۱:۳۲
کد خبر: ۶۸۴۷۱۱
شوراهای اسلامی باید به حکومت و مردم پاسخگو باشند
استاندار کرمان گفت: شورای های اسلامی به عنوان نهادهای برخاسته از بطن ملت ابتدا باید انتظارات مردم را برآورده کنند و سپس به حکومت و دولت باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی استان کرمان در محل استانداری کرمان  گفت : شوراهای اسلامی از طرفی باید به حکومت پاسخگو باشند زیرا حکومت منابع مالی را در اختیار این شورا قرار می دهد و مردم بطور عام اقدامات و کاستی ها را از دید حکومت می بینند.

** مردم باید مدام نظاره گر تابلوی ماهانه عملکرد شوراها باشند

رزم حسینی با بیان اینکه شورای اسلامی باید به حکومت، دولت و مردم پاسخگو باشد اظهار کرد: مردم باید تابلوی ماهانه و فصلی عملکرد شوراهای اسلامی را بدانند زیرا این شورا انتخاب خود مردم است.

استاندار کرمان گفت: دولت بطور قطع از این نهاد مردمی پشتیبانی و کمک می کند تا وظایف قانونی خود را بخوبی انجام دهد.

وی افزود: این شورا همچنین ضمن انجام عملیات اجرایی شهری، در انتخاب شهردار نیز باید پاسخگوی مردم باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: شورای اسلامی در استان کرمان باید بصورت پارلمان و استانی فعالیت کند و این شورا باید با هماهنگی مسئولان معاونت عمرانی استانداری کرمان در حوزه شهری و روستایی بسیاری از مسائل را حل کند.

وی گفت: شوراهای اسلامی باید در چارچوب وظایف قانونی خود از دولت درخواست کرده و در حوزه وظایف خود مطالبات را مطرح کنند و استانداری کرمان نیز از آن استقبال می کند.

وی افزود: استانداری کرمان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به صورت دوره ای آمادگی لازم برای گفت و گو با شوراهای اسلامی در سطح این استان و در تمامی حوزه ها را دارد.

استاندار کرمان عنوان کرد: شوراهای اسلامی باید از محدودیت های دولتی مالی، قوانین و مقررات و اختیارات زمانی مطلع باشند تا بتوانند پاسخگوی مردم باشند و کمک به راه حل موجب پیشرفت بخش یا شهرستان می شود.

** هنر شورا تسهیل گری امور مردم است

استاندار گفت: هنر اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها تسهیل کننده امورات مردم است و نباید این شورا مناقشات مردمی را بوجود آورد و با ایجاد مناقشات مردم متضرر شوند.

رزم حسینی افزود: تشکیل شورای اسلامی استان کرمان به امورات این استان و شهرداری ها کمک کند و تشکیل این شورا به عنوان استانی با مسئولان استان مشکلات را در چارچوب قوانین مرتفع می کند.

وی عنوان کرد: شوراهای اسلامی در استان کرمان با نگاهی تعاملی نقش پررنگ تری در توسعه استان کرمان بازی کنند و استانداری کرمان نیز از این شورا حمایت می کند و همچنین باید سطح انتظارات را با واقعیت ها تنظیم کرد.

** ضرورت استفاده شورا از ظرفیت مثلث توسعه اقتصادی

استاندار کرمان گفت: همچنین شوراهای اسلامی استان کرمان باید از ظرفیت مثلث توسعه اقتصادی در این استان برای توسعه آن استفاده ببرد و بصورت دوره ای اقدامات انجام شده را با استفاده از رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کند.

وی افزود: شهرداری ها دارای هزینه های فراوانی هستند و در شهرداری و شوراهای اسلامی گذشته بر اساس سلیقه ها هزینه های شهری افزایش یافته است و شهرداری ها با پرداخت حقوق نیروی انسانی و پرداخت های روزانه نمی توانند شهری را آباد کنند لذا تغییراتی در شهرها دیده نمی شود.

** تاکید بر افزایش بهره وری شوراها

رزم حسینی بیان کرد: شوراهای اسلامی و شهرداری ها باید هزینه های جاری خود را کاهش داده و بهره وری را افزایش دهند و این شوراها باید نگاهی حرفه ای به فعالیت ها داشته باشند و باید تصمیماتی شجاعانه برای توسعه شهرها بگیرند.

وی گفت: اگر شوراهای اسلامی دید حرفه ای به مسائل شهری داشته باشد، شهر منتفع می شود و مردم کارنامه شوراهای اسلامی را می بینند و موجب اجرای عدالت و رضایتمندی مردمی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز