مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مطرح کرد:

میزان بیکاری استان قزوین پایین تر از نرخ کشوری

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۱۱:۴۴:۱۲
کد خبر: ۶۸۵۰۵۱
میزان بیکاری استان قزوین پایین تر از نرخ کشوری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: هم اکنون میزان بیکاری در استان قزوین از نرخ کشوری پایین تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "مسعود بابایی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در مراسم تجلیل از کارگران و گروههای کار، واحدهای نمونه و نوآور و مدیران حامی ورزش کارگری و فعال در مسوولیت های اجتماعی و منتخبان مسابقات قرآنی که روز یکشنبه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به کاهش میزان نرخ بیکاری استان اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و ایجاد اشتغال جدید نرخ بیکاری استان به ۱۰.۱درصد رسیده که از نرم کشوری پایین تر است.

 بابایی افزود: همه ساله نسبت به انتخاب افراد کارآمد اقدام کرده ایم و با این کار تلاش شده انگیزه کار و تلاش بیشتر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: امسال بیش از ۲۵۵ نفر در مسابقات قرآنی ثبت نام کردند که با رشد ۴۰درصدی روبرو شدیم و این امر موجب شده است برنامه های فرهنگی و قرآنی را در واحدهای کارگری تداوم بخشیم.

وی اضافه کرد: در بخش کار و تولید هم ۹۵۰ نفر ثبت نام و طرح های خود را ارائه کردند که در گام اول ۶۰طرح برگزیده شد و از میان آنها ۲۵طرح به مرحله بازدید و داوری رسید و در نهایت دو طرح برگزیده شد.

بابایی گفت: در مجموع ۵نفر منتخبان رشته های مختلف به مرحله کشوری راه یافته اند که به تهران اعزام می شوند که امیدواریم صاحب رتبه برتر ملی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: رویکرد ما حمایت از ایده های مبتکرانه و خلاقانه است و باید انگیزه نخبگان را برای ارائه طرح های نو تقویت کنیم که برگزاری مراسم تجلیل می تواند در این راه موثر باشد. 

بابایی اضافه کرد: با اتصال ۴میلیارد نفر به شبکه اینترنتی در جهان و کسب درآمدهای ۴میلیارد دلاری باید بتوانیم سهم خود را از این بازار مهم و عظیم کسب کنیم و ایده های نو در این راه می تواند راهگشا باشد.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود در سال۲۰۲۰ بیش از ۲۵میلیون اپلیکیشن به دنیا معرفی شود که سهم بخش خدمات در این عرصه بسیار مهم است تا بتوانیم از ۵۰تریلیون گیگا بایت تبادل اطلاعات که هدف گذاری شده استفاده کنیم.

این مقام مسوول در ادامه گفت: باید کار جمعی را در استان ترویج کنیم و با دوری از پراکندگی کارها به نتایج بهتری دست یابیم.

بابایی تصریح کرد: اشتغال مهمترین دغدغه مسوولان استان است و با برنامه ریزی انجام شده و همراهی دستگاههای اجرایی امیدواریم در مسیر کاهش بیکاری گام برداریم.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال روستایی مبلغ ۱۳۳میلیارد تومان و مشاغل فراگیر ۲۶۲میلیارد تومان سهم استان قزوین است که هزینه خواهد شد.

بابایی بیان کرد: نرخ بیکاری در استان ۱۰.۱درصد و از نرم کشوری ۱.۸درصد پایین تر است که امیدواریم در سال آینده بتوانیم آن را یک رقمی کنیم.

در ادامه از کارگران، گروههای کاری، واحد نمونه و نوآور، مدیران حامی ورزش کارگری و فعال در مسئولیت های اجتماعی و منتخبین مسابقات قرآنی تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز