کسب دو مقام نخست متسابقین قرآنی دادگستری لرستان درمسابقات قرآن کریم دستگاه قضایی کشور

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۱۱:۵۸:۵۳
کد خبر: ۶۸۵۰۷۶
کسب دو مقام نخست متسابقین قرآنی دادگستری لرستان درمسابقات قرآن کریم دستگاه قضایی کشور
دو مقام نخست توسط متسابقین قرآنی دادگستری لرستان از بین دوازده رشته در پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم دستگاه قضایی کشورکسب شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ در پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم دستگاه قضایی کشور، آقای علی شکری یوسفیان در رشته ترتیل فرزندان پسر زیر 16 سال و سرکار خانم عاطفه شریفی در رشته ترتیل فرزندان دختر زیر 16 سال موفق به کسب مقام نخست در سطح کشور شدند.

براساس این خبر در این دوره از مسابقات که با شرکت پرسنل مجموعه های قضایی دادگستری استانها ، سازمانهای تابعه دستگاه قضایی و اداره شوراهای حل اختلاف و خانواده های ایشان برگزار گردید در مجموعه های قضایی استان لرستان در مرحله استانی بالغ بر سیصد نفر در شش رشته قرآنی شرکت نمودند که 51 نفر موفق به کسب عنوان گردیدند ولیکن براساس دستورالعمل ابلاغی مسابقات تعداد 21 نفر حائز حضور در مرحله منطقه پنج شدند که شامل هفت استان؛ لرستان، خوزستان، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری میشود و امسال مسابقات منطقه ای در پاییز به میزبانی یاسوج برگزار گردید و تعداد پنج نفر موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات کشوری شدند، در نهایت در مسابقات کشوری در یک رقابت سخت، پنج نفر از نمایندگان لرستان که حائز رتبه برتر شده بودند در مسابقات کشوری که به میزبانی تهران و با حضور ۲۵۱ متسابق کشوری در 12 رشته برگزار گردید شرکت نمودند، که در نهایت تیم لرستان با کسب دو مقام نخست در دو رشته قرآنی نائل آمدند و خوش درخشیدند، سایر شرکت کنندگان نیز رتبه های قابل قبولی را کسب نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در هتل المپیک برگزار شد، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات به پاس زحمات صورت گرفته در طول سال اظهار کرد:یکی از برنامه مهمی که در طول سال مورد توجه قرار می‌گیرد ارتقای سطح مسابقات قرآنی است که در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی افزود: دو سال است که آموزش ویژه قرآن را برگزار می‌کنیم و امسال ٨٨٩ نفر را در مشهد مقدّس آموزش دادیم و در این زمینه خود استان‌ها هم تلاش کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ضمن قدردانی از معاونت فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی و رابطین آن‌ها تلاش‌های صورت گرفته را گام مهمی در تحقق فعالیت‌های قرآنی دانست.

وی از ریاست قوه قضاییه که همواره بر گسترش فرهنگ قرانی تاکید داشته اند و برای توسعه فعالیت‌های قرانی معاونت فرهنگی را حمایت کرده اند، تشکر کرد.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم در ۴ مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و سراسری برگزار می‌شود که در مرحله نهایی مسابقات امسال ۲۵۱ نفر به این مرحله راه یافته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: حدود ۸ هزار متقاضی اولیه برای شرکت در مسابقات ثبت نام کرده‌اند که حدود ۷ هزار و ۸۶۰ نفر در مسابقات ابتدایی قرآن شرکت کردند و نهایتاً ۲۵۱ نفر در ۱۲ رشته به مرحله سراسری مسابقات راه یافتند که خوشبختانه در سال جاری بخش مسابقات اذان و حفظ موضوعی کودکان و نوجوانان به بخش‌های مسابقات اضافه شد.

وی بیان داشت: ٩٠ نفر به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند که پنجاه درصد خانم ها و مابقی آقایان و سهم کارکنان در همه مراحل ٥٠ درصد است.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی تصریح کرد: هدف آن است که به اصل قرآن برسیم و ما که در دستگاه قضا متولی یکی از مراحل مهم احقاق حق و برقراری عدالت هستیم باید عدل را همراه احسان کنیم.

وی با اشاره به اهتمام بیشتر در تکریم ارباب رجوع در سال آینده، خاطرنشان کرد:با تاسی از آموزه‌های قرآن باید سال آتی را سال حسن‌ رفتار و تکریم ارباب رجوع قرار دهیم و ببینیم که اثرات مفید و ماندگاری دارد.

در پایان حجت الاسلام معصومی لاری، معاون فرهنگ دینی و سازمانی در خصوص این دوره از مسابقات بیان داشت: نفرات برتر به مسابقات بین المللی قرآن کریم معرفی می شوند و در این دوره از مسابقات از داوران بین المللی در مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز دعوت شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز