استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

نامحدود شدن سهم تسهیلات اشتغالزایی استان

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۳:۳۹:۳۶
کد خبر: ۶۸۵۱۰۰
نامحدود شدن سهم تسهیلات اشتغالزایی استان
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با رایزنی های انجام شده و با توجه به نرخ بالای بیکاری و برنامه ریزی به منظور افزایش نرخ اشتغال، تسهیلات اشتغالزایی در سطح ملی این استان نامحدود شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اقبال عباسی در شورای هماهنگی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استفاده بهینه از این مهم نیاز به تلاش جدی مسئولان اجرایی و همکاری مدیران بانک های عامل استان است.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری هم اینک جزو سه استان دریافت کننده بیشترین تسهیلات اشتغالزایی کشور است، از این رو مدیران بانک های عامل پرداخت تسهیلات بانکی را در اولویت قرار دهند.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ساماندهی حمل و نقل، نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی و توسعه طرح های روستایی و عشایری از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید در سال آینده محسوب می شود.

وی گفت: به همین منظور از سال آینده در طرحی به مدت سه سال 140 هزار خودرو با عمر بالای 20 سال شبکه حمل و نقل عمومی کشور از رده خارج و تسهیلات ویژه برای نوسازی این خودروها پرداخت می شود.

عباسی تاکید کرد: 50 درصد هزینه این طرح را وزارت نفت از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، 30 درصد تسهیلات و 20 درصد را متقاضیان واجد شرایط تامین و پرداخت می کنند.

وی افزود: افزایش ضریب امنیت بانک های عامل چهارمحال و بختیاری به ویژه در آستانه سال نو باید افزایش یابد.

عباسی تصریح کرد: مدیران بانک های عامل چهارمحال و بختیاری و مسئولان مرتبط با حوزه اشتغال استان نسبت به برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به زندانیان آزاد و اصلاح شده اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مطالبات جاری بانک های دولتی استان 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

احمدرضا صباغی اظهار کرد: نبود تمایل مشتریان به پرداخت تسهیلات دریافتی از بانک ها، تحمیل هزینه گزاف برای اخذ این تسهیلات از وام گیرندگان به بانک و ترویج فرهنگ بدبینی به سیستم بانکی از مهمترین مشکلات بانک های عامل در سطح ملی و استانی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: بانک های عامل چهارمحال و بختیاری برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و کمک به جلوگیری از تعطیلی این واحدها تولیدکنندگان را یاری می کنند.

مدیر شعب بانک صادرات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال منابع این بانک در استان 14 هزار و 523 هزار میلیارد ریال بوده است.

فتاح رستگارفر تصریح کرد: این میزان منابع نسبت به اسفند سال گذشته 19 درصد رشد دارد.

چهارمحال و بختیاری هم اینک جزو استان های پر بیکار کشور بوده و برای کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی مسئولان ملی و استانی تصمیم گرفتند تا سهم تسهیلات اشتغالزایی این استان را افزایش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز