مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد :

۲۲۲ فوتی ناشی از تصادفات در استان

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۸:۴۵
کد خبر: ۶۸۵۱۱۳
۲۲۲ فوتی ناشی از تصادفات در استان
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در 11 ماه امسال 222 مورد فوت ناشی از تصادفات در راه های این استان روی داده است .

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مصطفی جعفرزاده گفت : از این تعداد 63 درصد مرد و 37 درصد زن، 82 درصد در جاده های برون شهری و 34 درصد فوتی ها گروه سنی جوان و پویا 30 تا 49 سال بودند که این آمار بسیار نگران کننده است.

وی بیان کرد: 27 درصد خودروی استفاده شده فوتی ها پراید بوده، 50 درصد تصادفات بر اثر برخورد وسایل از جلو با یکدیگر و 37 درصد واژگونی بوده که نشان دهنده سرعت بالاست و این موضوع نیز فرهنگ ترافیک است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد معاینات بالینی بین استان های کشور بر حسب جمعیت رتبه بیست و پنجم بوده و در حوزه نزاع رتبه 27 کشور را دارد که رتبه خوبی است و این به دلیل فرهنگ و اعتقادات دینی مردم است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: اما دغدغه مهمی که برای همه وجود دارد موضوع تصادفات است که به دلایل مختلف از جمله راه های ترانزیتی، شرایط نامناسب جاده و فرهنگ ترافیکی اتفاق می افتد.

وی گفت: رتبه استان از نظر تعداد معاینه مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در سال 95 بین استان های کشور بر حسب جمعیت رتبه 17 و این رتبه در مورد تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی 10 گزارش شده است.

جعفرزاده درباره سقط جنین درمانی گفت: 11 ماه امسال 139 پرونده سقط جنین در استان تشکیل شد که از این تعداد 85 مورد مجوز سقط صادر و 41 مورد به دلایل مختلف مجوز صادر نشده و 13 مورد پرونده تشکیل شده و سپس توسط افراد پیگیری نشده است.

وی از کمبود شدید پزشک قانونی در این استان خبر داد و خواستار مساعدت پزشکان و مسئولان برای رفع این کمبود شد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح پزشکی قانونی کشور تمام تلاش بر این است که جاذبه های جذب نیروی پزشک افزایش پیدا کند و تا جایی که امکانات و بودجه اجازه دهد پرداختی های پزشکان افزایش پیدا کرده اما در مقایسه با طرح تحول سلامت دریافتی پزشکان ما بسیار کم است.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی حداقل 6 نفر اجازه جذب نیرو را داده بودند که مکاتبات و اطلاع رسانی زیادی شد اما در نهایت سه نفر اعلام موافقت کردند و از آن سه نفر نیز فقط یک نفر برخی روندها را طی کرده است.

وی گفت: ما همچنان در استان آمادگی داریم به پزشکان علاقه مند آموزش دهیم و آنها را جذب کنیم.

جعفرزاده اضافه کرد: در پزشک قانونی شهرستان طبس با توجه به اینکه پزشک آموزش دیده است و سالن تشریح داریم تقریبا تمام وظایفی که یک پزشک قانونی باید انجام دهد را پاسخگو خواهد بود.

وی گفت: برخی موارد خاص مانند نمونه های ژنتیک در استان معین و سقط جنین درمانی در مرکز استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان های قائن، نهبندان، بشرویه و درمیان مراکزی هستند که پزشک قانونی دارند و به صورت پاره وقت کار می کنند و فردوس و سرایان دو شهرستانی هستند که با یک پزشک پاره وقت کار می کنند که در سرایان مستقر است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: پس از گذشت یک سال که مرکز پزشک قانونی طبس تعطیل شده بود، امروز برای معارفه رسمی پزشک قانونی شهرستان طبس دکتر سهرابی که از بیست و سوم بهمن ماه مشغول به فعالیت بودند، آمدیم.

شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.

شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز