معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خبر داد :

قدمت ۷ هزار ساله اولین سند رسمی پوشاک در استان

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۲:۴۰:۲۰
کد خبر: ۶۸۵۲۰۱
قدمت ۷ هزار ساله اولین سند رسمی پوشاک در استان
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، با اشاره به این‌که یزد در حوزه نساجی و پارچه پیشینه خیلی خوبی دارد، گفت: قدمت اولین سند رسمی پوشاک یزد حدود هفت هزار سال است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «محمود دهقان هراتی» در آیین افتتاحیه رویداد ملی مد یزد، با بیان این‌ که یزد‌ شهری است که در حوزه نساجی و پارچه قدمت و پیشینه خیلی خوبی دارد، اظهار کرد: این شهر در دوره ساسانی مرکز اصلی تولید پارچه و پوشاک ایران بوده است.

وی با اشاره به این‌که یزد در صنعت مد و پوشاک از نظر تاریخی قدمت زیادی ندارد، تصریح کرد: اما تاریخ باستانی ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه پوشاک بوده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، قدمت اولین سند رسمی پوشاک یزد را حدود هفت هزار سال بیان کرد و گفت: فرهنگ و هنر ایرانی با پوشاک و طراحی لباس و عرضه آن به بهترین شکل عجین بوده است.

دهقانی هراتی در ادامه با بیان این‌که حوزه مد و لباس بسیار غنی از حوزه فرهنگی ایران است، افزود: در تاریخ نساجی کشور، یزد با داشتن نقش‌بندان یزدی و فن نقش‌بندی جایگاه ویژه‌ای دارد که تبلور آن بیشتر در حوزه دارایی بافی است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که اکنون حدود سه دانشگاه در یزد، رشته طراحی پارچه و لباس دارند، خاطرنشان کرد: در سال 78 اولین دانشکده رشته طراحی لباس در یزد افتتاح شد که شاید اکنون جزء دومین مراکز آموزش طراحی پارچه و لباس ایران باشد.

وی در پایان با بیان این‌که ضروری است از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنیم، گفت: امیدواریم هر روز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه پارچه و لباس باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز