رییس کانون وکلای دادگستری کشور:

کانون وکلای دادگستری قزوین از کانون های فعال کشور است

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۲:۴۴:۴۹
کد خبر: ۶۸۵۵۸۰
کانون وکلای دادگستری قزوین از کانون های فعال کشور است
امیر حسین آبادی گفت: کانون وکلای دادگستری قزوین در طول فعالیت خود به عنوان یکی از کانون های فعال کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "امیر حسین آبادی" رییس کانون وکلای دادگستری کشور در مراسم گرامیداشت شصت و پنجمین سالروز استقلال وکلای دادگستری و روز و هفته وکیل مدافع در گفت و گوی اختصاصی با برنا از کانون وکلای دادگستری قزوین به عنوان یکی از کانون های فعال کشور یاد کرد و افزود: کانون وکلای دادگستری قزوین تا چندسال پیش زیرمجموعه کانون مرکز بود ولی پس از استقلال و در مدت فعالیت خود فعالیت های خوبی در مسائل مربوط به صنف داشته و از اعضای هیات مدیره جوان و علاقه مند برخوردار است.

حسین آبادی با تشکر از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین به واسطه تدارک جشن هفته وکیل مدافع اظهار کرد: این مراسم یادآور سالروز استقلال(خارج شدن از قیومیت دولت) وکلا و امضای لایحه استقلال وکلاست که در پی آن پیشنهادشد هرسال 7اسفند این روز جشن گرفته شود.

وی درخصوص تاثیر برگزاری این مراسم در کارکرد وکلا توضیح داد: برگزاری این مراسم به لحاظ روحی روانی این تاثیر را دارد که وکلا ببینند که این استقلال به سختی بدست آمده و قدر آن را بدانند.

رییس کانون وکلای دادگستری کشور با تاکید براینکه کانون های وکلا مستقل هستند افزود: کانون های وکلا نسبت به دولت و خود مستقل هستند و البته میان آنها با کانون مرکز بعنوان کانون مادر هماهنگی هایی وجود دارد.

حسین آبادی ادامه داد: کانون مرکز ازلحاظ تعداد اعضا یک سوم همه کانون های کشور عضودارد و پیشگام در بعضی اقدامات مانند پیشنهاد اصلاح آئین نامه های وکالت به قوه قضائیه، تعیین حق الوکاله با امضای رئیس قوه قضائیه است.

وی اذعان کرد:ما دست اندرکار تهیه قانون اصلاح لایحه استقلال هستیم تا استقلال کانون بیشتر حفظ و تامین شود.

رییس کانون وکلای دادگستری کشور درخصوص احتمال خدشه دارشدن استقلال وکلا در پی تصویب لایحه در مجلس توضیح داد: در رابطه با حفظ استقلال وکلا با قوه قضائیه تعامل داریم و لایحه وکالت یک امر تخصصی است و جمع آوری چند امضابرای ورود بی ضابطه همه فارغ التحصیلان حقوق به امر وکالت نمی تواند استقلال وکلا را خدشه دار کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز