معاون زنان رییس جمهور:

منشور حقوق شهروندی دستورکار جدی برای دولت است

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۳:۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۸۵۶۲۵
منشور حقوق شهروندی دستورکار جدی برای دولت است
معصومه ابتکار گفت: منشور حقوق شهروندی به صورت جدی در دستورکار دولت است و فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "معصومه ابتکار" معاون زنان رییس جمهور در مراسم گرامیداشت شصت و پنجمین سالروز استقلال وکلای دادگستری و روز و هفته وکیل مدافع ضمن تبریک پیشاپیش روز زن اظهار کرد: یکی از فعالیت های دولت منشور حقوق شهروندی بود که رئیس جمهور به عنوان یک دستورکار برای دولت ارائه داد و با تلاش های خانم دکتر ملاوردی هم اکنون عملیاتی شده است.

ابتکار ادامه داد: این دستورکار می تواند دستورکار مهمی برای کانون وکلا باشد و امیدواریم این تشکل در زمینه آموزش و توان افزایی و تحقق اهداف منشور که جامع و ابعاد مختلف را دربرمی گیرد نقش خود را ایفا کند.

وی ضمن تشکر از فعالیت کانون های وکلا اذعان کرد: کانون های وکلا نقش آفرینی های زیادی در زمینه مسائل حقوقی و اجتماعی می کنند و امیدواریم در فضایی که دولت دوازدهم ایجاد کرده و باتوجه به اینکه رییس جمهور خود یک حقوقدان است مسائل حقوق در سیاست های دولت جاری و ساری شود.

معاون زنان رییس جمهور ادامه داد: امیدواریم دولت به فعالیت های حقوقیش ادامه داده و شاهد نتایج مثبت آن در جامعه باشیم.

ابتکار یادآور شد: کانون های وکلا علاوه بر دفاع از بحث حقوق زنان و حقوق اجتماعی و سیاسی آحاد جامعه در مباحث زیست محیطی هم می توانند تاثیرگذار باشند.

وی اذعان کرد: لایجه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به عنوان یک لایحه جامع مراحل پایانی خود را در قوه قضائیه طی می کند که در هفته زن نهایی و به مجلس ابلاغ می شود.

معاون زنان رییس جمهور ادامه داد: این لایحه ابعاد مختلف خشونت را دربرمی گیرد و موجب تحولات خوبی در جامعه می شود که همه آموزنده و هم بازدارنده است که می تواند جلوی بسیاری از آسیب ها را بگیرد.

ابتکار افزود: لایحه دیگری که در کمیسیون قضائی مجلس مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد لایجه دفاع از حقوق نوجوانان است که کانون می تواند از ظرفیت های سیاسی و اجتماعی خود در حمایت از این لوایح استفاده کند.

وی با اشاره به بعد داوطلبانه کانون خاطرنشان کرد: در موضوعاتی مانند کودک آزاری می توان از ظرفیت داوطلبانه کانون استفاده کرد و باید بعد داوطلبانه کانون برای کشور و جامعه افزایش یابد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز