در خراسان جنوبی

استاندار ؛ همیار طبیعت شد

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۳:۴۸:۵۶
کد خبر: ۶۸۵۶۴۹
استاندار ؛ همیار طبیعت شد
استاندار خراسان جنوبی ضمن کاشت نهال همزمان با روز درختکاری همیار طبیعت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در آیین روز درختکاری که در روستای حاجی آباد بیرجند با حضور جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد، از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به عنوان همیار طبیعت معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: امسال یک میلیون و 100 هزار اصله نهال غیر مثمر در استان کاشت شد که از این تعداد 420 هزار اصله همزمان با هفته منابع طبیعی توزیع می شود.

علیرضا نصرآبادی افزود: علاوه بر توزیع نهال در هفته منابع طبیعی مابقی آنها در قالب جنگل های دست کاشت و طرح ها بیابان زدایی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد و دستگاه های اجرایی و سایر شهروندان نیز می توانند در هفته منابع طبیعی نسبت به خرید و کاشت درخت غیرمثمر از اداره منابع طبیعی اقدام کنند.

وی از اجرای طرح ملی جنگلانه در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاشت نهال به صورت مشترک بین سازمان های مردم نهاد استان، انجمن حامیان شرق و منابع طبیعی و با حضور دانش آموزان و خانواده های آنها، مجموعه منابع طبیعی و دوست داران طبیعت با هدف ترویج و آموزش نهال کاری اجرا می شود.

خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور و سومین استان از لحاظ وسعت است که 96 درصد اراضی آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.

15 تا 21 اسفند هفته منابع طبیعی نام دارد و اولین روز این هفته روز درختکاری است.

 

نظر شما