استاندار گلستان:

حفظ منابع طبیعی باید همراه با توسعه اقتصاد خانواده‌ها باشد

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۱۴:۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۸۶۱۴۲
حفظ منابع طبیعی  باید همراه با توسعه اقتصاد خانواده‌ها باشد
استاندار گلستان گفت: باید در کنار حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اقتصاد و درآمد مردم توسعه یابد تا این اقدام از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه منابع طبیعی درخانه طبیعت گرگان واقع در منطقه جنگلی ناهارخوران این شهرستان،  گفت : درهمه جای دنیا، موضوع حفظ محیط زیست و درختکاری مهم بوده و دولت ها هزینه های فراوانی برای حفظ طبیعت صرف می کنند.

وی با بیان اینکه بحران آب و ریزگردها فقط مربوط به ایران نیست و کشورهای همسایه نیز باید اقداماتی را در این بخش انجام دهند، افزود: اهمیت حفاظت از محیط زیست در دستور کار کشورهای مختلف بوده و توسعه فضای سبز و درختکاری در کشور ما در این راستا انجام می گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که زمان توسعه استان گلستان بر مبنای کشاورزی گذشته و باید به سمت روش های های دیگر توسعه پیش برویم.

به گفته وی؛ باید فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی ترویج شود و در کنار گسترش فضای سبز؛ توسعه صنعت، معدن، گردشگری و دیگر عرصه‌ها را در استان اجرایی کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه حق نسل آینده تحویل گرفتن کویر نیست و برای حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی مسئول هستیم ، گفت: نگاه تک بعدی در گذشته باعث فقدان توسعه در برخی نقاط ایران و از سوی دیگر تمرکز آسیب‌زای صنعت در برخی مناطق دیگر شده است.

هاشمی؛ همچنین دانشجویان، جوانان و بانوان را بهترین ظرفیت مشارکت برای تبلیغ درعرصه درختکاری وترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بیان کرد و افزود: روز درختکاری تنها یک روز نیست، استان ما حدود 1٠٠ هزار دانشجو و 320 هزار دانش آموز دارد که باید مبلغ حفظ منابع طبیعی، ترویج درختکاری و حفظ محیط زیست باشند.

وی اضافه کرد: گلستان با عدد یکهزار میلیارد تومان به توسعه نمی‌رسد و باید تلاش کنیم چند هزار میلیارد تومان را با مشارکت بخش خصوصی جذب کنیم تا توسعه استان تحقق یابد.

استاندار گلستان همچنین از همکاری پادگان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی استان در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و درختکاری قدر دانی کرد.

 نمایشگاه منابع طبیعی و کارگاه های آموزشی در قالب آن به مناسبت هفته منابع طبیعی (15 الی 21 اسفند) در خانه طبیعت گرگان گشایش یافت و به مدت یک هفته آماده بازدید عموم است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز