مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین:

اولین جشنواره هنری تخم‌مرغ‌های نوروزی برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۱۲:۵۵:۱۳
کد خبر: ۶۸۶۹۶۹
اولین جشنواره هنری تخم‌مرغ‌های نوروزی برگزار می‌شود
داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از برگزاری اولین جشنواره هنری تخم‌مرغ‌های نوروزی در ۲بخش هنرمندان و خانواده و کودک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "داریوش قاسمی" مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین قاسمی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن بهار۹۷ و همزمان با فراخوان سالانه طرح و ایده استقبال از بهار،اولین جشنواره هنری تخم‌مرغ‌های نوروزی با هدف خلق آثار هنری به روش یکی از رسوم بومی ایران برای ایجاد شور و نشاط در جامعه و زینت بخشی به فضای شهری در ایام نوروز از طریق مشارکت هنرمندان رشته‌ های تجسمی برگزار می شود.

وی به تشریح مشخصات جشنواره در بخش هنرمندان پرداخت و گفت: احجام تخم‌ مرغ در این جشنواره در ابعاد ۱۵۰سانتی‌متر ارتفاع و یک متر قطر است و این سازمان آماده اجرای ایده‌های برگزیده هنرمندان در شهر است.

 قاسمی اضافه کرد: ایده‌ پردازان می ‌توانند با انواع رنگ یا پیوست و با هرنوع تکنیک تجسمی روی حجم تخم مرغ را طراحی کنند و اجرای آثار در فضای باز و مکان های عمومی خواهد بود.

وی بیان کرد: هنرمندان که آثار خود را تا  ۳۰بهمن سال جاری به دبیرخانه ارسال کردند از ۱۹ تا ۲۲ اسفند ماه سال جاری می توانند برای اجرای آثار خود اقدام کنند.

قاسمی افزود: به همه هنرمندان که آثار خود را در جشنواره اجرا کنند مبلغ ۵میلیون ریال به عنوان هدیه ورودی و گواهی شرکت در جشنواره تقدیم خواهد شد.

وی مکان برگزاری این جشنواره را خیابان شهرداری، باغ مشاهیر اعلام کرد و گفت: در بخش خانواده و کودک این جشنواره به طور روزانه ۲۰ تا ۳۰خانواده به همراه کودکانشان در رده سنی ۶ تا ۱۰سال (مقطع ابتدایی) با ثبت‌نام در جشنواره، می‌توانند در محل برگزاری حضور داشته باشند و با رنگ ‌آمیزی تخم ‌مرغ‌ های سفالی خود، شور عید را به منزل ببرند.

قاسمی اضافه کرد: برای هر خانواده ابزارهای کوچک و اصلی رنگ ‌آمیزی همچون قلم‌ مو، گواش، ظرف آب، سفره یکبار مصرف و... از سوی دبیرخانه جشنواره فراهم می‌ شود.

قاسمی در پایان گفت: تعداد ۲۵۰اثر به جشنواره ارسال شده بود که با توجه به معیارهای ایده و خلاقیت و ترکیب‌ بندی، متریال، نشاط اجتماعی و همچنین با توجه به اولویت‌ های شهر قزوین تعداد ۳۸اثر توسط داوران این جشنواره انتخاب شد و پس از اجرا در بوستان مشاهیر در سطح شهر در ایام نوروز نصب خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز