هشدار دامپزشکی استان مرکزی؛

از دوره‌گردها مواد پروتئینی نخرید

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۹:۴۵
کد خبر: ۶۸۷۲۳۷
از دوره‌گردها مواد پروتئینی نخرید
اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با صدور اطلاعیه ای در آستانه نوروز نسبت به تهیه فرآورده های پروتئینی و خام دامی نامطمئن از مراکز غیر بهداشتی و غیر مجاز هشدار داد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سیروس سلمان نژاد در اینباره گفت: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی و طیور در حاشیه خیابان و به صورت دوره گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این گونه فرآورده های غیر بهداشتی خودداری کنند.

وی بیان کرد: شهروندان باید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته بندی بهداشتی که دارای مشخصه های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا (حداکثر 72 ساعت پس ازتولید) و شرایط نگهداری (حتما داخل یخچال درب بسته و دارای برودت 0 الی 4 درجه سانتیگراد) تهیه کنند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته بندی در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی های ثانویه و تقلب های احتمالی ممنوع است و مردم باید از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه بندی شده در مغازه مرغ فروشی خودداری کنند.

سلمان نژاد با تاکید بر اینکه شهروندان پس از خرید مرغ تازه باید بلافاصله آن را از بسته بندی خارج کنند و نسبت به تمیز کردن و نگهداری در یخچال اقدام کنند افزود: شهروندان از خرید تخم مرغ های فاقد تاریخ تولید و مشخصات خودداری کنند. 

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی  اظهار کرد: بخصوص در ایام تعطیل به تاریخ تولید و انقضای فرآورده های خام دامی جهت خرید توجه شود.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی طرح ویژه نوروزی نظارت بر فرآورده های خام دامی از 20 اسفند 96 تا 14 فروردین سال 97 در استان مرکزی آغاز شد.

سلمان نژاد گفت: در این طرح دو هزار و 200 واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط 64 تیم ثابت و سیار متشکل از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می گیرند.

در این اطلاعیه از مردم درخواست شده است درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده های خام دامی با شماره تلفن های 1512 تماس گرفته و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی را در کنترل و بازرسی های بهداشتی یاری رسانی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز