سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر:

گمرک استان ؛ رتبه نخست صادرات را کسب کرد

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۱:۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۸۷۳۳۸
گمرک استان ؛ رتبه نخست صادرات را کسب کرد
سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: طی یازده ماهه سال جاری با احتساب میعانات گازی این استان با صادرات بالغ بر 34 میلیون و 125 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 13 میلیارد و 388 میلیون دلار بیشترین حجم صادرات کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش  خبرگزاری برنا ، بهروز قره بیگی در هشتمین نشست شورای هماهنگی مدیران استان و وزارت امور اقتصاد و دارایی در بوشهر  گفت : صادرات این استان بدون احتساب میعانات گازی در مدت یاد شده حدود 18 میلیون و 230 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 7 میلیارد و 19 میلیون دلار گزارش شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سنگ گچ و گچ بنایی، گوجه فرنگی، یونجه و جکت و متعلقات آن بوده است.

قره بیگی ادامه داد: بیشترین حجم صادرات به کشورهای چین، جمهوری کره جنوبی، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان، کنیا و قطر انجام شده است.

سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر یادآورشد: همچنین طی مدت یاد شده یک میلیون و 60 هزار و 287 تن کالا از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

قره بیگی با بیان اینکه تاخیر در ترخیص برخی کالاها برعهده گمرک نیست، گفت: هرچند محوریت تجارت کشور با گمرک است اما بسیاری از مجوزهای ترخیص کالا توسط دستگاه های اجرایی در ارتباط با گمرک صادر می شود که از نگاه مردم پوشیده هستند ولی با این حال تاخیر در صدور این مجوزها و ترخیص کالا به نام گمرک نوشته می شود.

وی اضافه کرد: با این وجود گمرک همواره سعی دارد با پیگیری های خود زمینه سرعت بخشی در ترخیص کالا و رضایتمندی بازرگانان و صاحبان کالا را فراهم کند.

قره بیگی اظهارداشت:درگمرکات استان بوشهر قوانین عادی و مناطق ویژه حاکم است به نحوی که هم اکنون گمرک در سه منطقه ویژه بوشهر یک و دو و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مستقر و مشروعیت مناطق ویژه با استقرار گمرک معنی پیدا می کند.

 

نظر شما