سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان ‌جنوبی :

فقط ۳ درصد تعهد اشتغال در استان محقق نشده است

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۳:۴۵:۴۰
کد خبر: ۶۸۷۳۴۳
فقط ۳ درصد تعهد اشتغال در استان محقق نشده است
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان ‌جنوبی گفت: تعهد اشتغال پیش بینی شده برای خراسان‌ جنوبی امسال 10 هزار و 233 نفر بود که با همکاری 22 دستگاه اجرایی تاکنون زمینه اشتغال 9 هزار و 943 نفر با تحقق 97 درصد فراهم شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامرضا اشرفی دیشب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک ‌های استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد،  گفت : مجموع اعتبارات اشتغالزایی ابلاغی به استان در سال جاری 199 میلیارد تومان بوده که تاکنون 115 میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبار اشتغالزایی استان تاکنون 56 میلیارد تومان معادل 49 درصد تسهیلات به متقاضیان و کارآفرینان پرداخت شده است.

وی گفت: در کمیسیون فنی اشتغال استان که با حضور نمایندگان دستگاه‌ های اجرایی و مدیران بانک‌ها برگزار شد 35 طرح به مبلغ 20 میلیارد تومان به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان ‌جنوبی افزود: از طرح‌ های مصوب، هفت طرح در حوزه میراث فرهنگی، 23 طرح در حوزه جهاد کشاورزی، 2 طرح در حوزه حمل و نقل و 2 طرح در حوزه صنعت و معدن تصویب شد.

وی درباره اجرای طرح مهارت آموزی نیروی کار در محیط واقعی اظهار کرد: امسال تعهد استان در این طرح 560 نفر بود که تاکنون 682 مهارت ‌آموز جذب شده اند.

اشرفی با اشاره به تحقق 22 درصد طرح اشتغال دانش آموختگان گفت: سهمیه پیش‌ بینی شده طرح دانش آموختگان در استان 2 هزار و 25 نفر بود که از این میزان تاکنون 450 نفر جذب شدند.

وی مجموع اعتبارات مشاغل روستایی و عشایری استان را 44 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از زمان ابلاغ طرح اشتغال روستایی و عشایری تاکنون 241 طرح به بانک ‌های عامل معرفی شده است.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید اعتبارات اشتغالزایی مصوب استان را تا پایان تیرماه 97 به طور کامل جذب کنند در غیر این صورت سال آینده سهمیه استان حذف و به سایر استان‌ ها اختصاص داده می شود.

اشرفی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 172 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد و در مجموع 2 هزار و 309 شغل در این حوزه ایجاد شده است.

استان مرزی خراسان جنوبی با 151 هزار و 193 کیلومتر مربع وسعت از این نظر سومین استان ایران محسوب می شود و براساس سرشماری سال 1395، جمعیت آن برابر 768 هزار و 898 نفر می‌باشد که از این نظر بیست و هشتمین استان کشور است.

بخش کشاورزی و صنایع جنبی آن، معدن، صنایع دستی و خدمات بویژه گردشگری از فرصت های ایجاد اشتغال در این استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز