در چهارشنبه آخر سال؛

۲۴۷ تکنسین اورژانس در استان آماده خدمات رسانی هستند

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۳:۴۶:۰۶
کد خبر: ۶۸۷۳۴۶
۲۴۷ تکنسین اورژانس در استان آماده خدمات رسانی هستند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری از تجهیز و آمادگی 247 تکنسین این مرکز برای خدمات رسانی به مصدومان احتمالی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از روابط عمومی اورژانس 115 استان فرامرز شاهین با اعلام این خبر گفت : نیروهای اورژانس 115 در شب چهارشنبه سوری در مناطق مختلف به خصوص در مناطق پرخطر به صورت گسترده حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در مورد چهارشنبه سوری نیز برنامه‌های آموزشی خاصی توسط واحد آموزش این مرکز در مدارس انجام شده است تا دانش آموزان بیش از پیش با مخاطرات استفاده از مواد محترقه آشنا شوند.

شاهین با تاکید بر اینکه چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی خطر وجود ندارد، تصریح کرد: بیشتر سوختگی ها به ویژه در چهارشنبه آخر سال در نواحی صورت، چشم ها و دست ها بوده و نوجوانان بیشتر از سایر افراد آسیب می بینند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری، آتش افروزی های ناصحیح در چهارشنبه سوری سال گذشته سه مصدوم برجای گذاشت.

شاهین توصیه کرد: کسانی که دچار بیماری‌های قلبی هستند یا خانم‌های باردار از رفت و آمد غیرضروری در شب چهارشنبه سوری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اگر کسی در این شب دچار آسیب شد بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرد، افزود: در این شب متخصصان در بیمارستان‌ها مقیم هستند و از نظر ارائه خدمت جای نگرانی وجود ندارد.

واژه چهارشنبه ‌سوری به جشنی در غروب سه شنبه (شب چهارشنبه) پایان هر سال اشاره دارد که طبق آیین باستان در این روز آتش بزرگی افروخته و تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می شد.

مردم با پریدن از روی این آتش، خواهان تطهیر و دوری از بدی و پلیدی، بیماری و غم و رنج بودند اما متاسفانه با انجام برخی رفتارهای ناصحیح در اجرای این آئین هرسال تعدادی از افراد که بیشتر جوانان و نوجوانان هستند سلامتی خود را به خطر می اندازند.

 

نظر شما