استاندار کردستان:

سازمان‌های مردم ‌نهاد استان باید برای نوروز فرهنگ‌ سازی کنند

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۳:۴۵:۱۷
کد خبر: ۶۸۷۳۵۵
سازمان‌های مردم ‌نهاد استان باید برای نوروز فرهنگ‌ سازی کنند
استاندار کردستان گفت: فرهنگ ‌سازی و تامین امنیت نوروز باید به گروه‌های مردم ‌نهاد سپرده شود و سمن‌ها با طرح‌های خلاقانه، نظم و کنترل مراسم نوروزی در کردستان را اداره کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا روز یکشنبه  گفت :‌ نوروز برای تمام مردم استان یک فرصت فرهنگی و اقتصادی است که ضمن معرفی فرهنگ غنی کردستان، منافع مادی حاصل از درآمدهای گردشگری را بتوانند برای خود و منطقه جذب کنند.

وی افزود: این امر نیازمند فرهنگ‌ سازی صحیح و تقویت زیرساخت‌های پذیرایی از گردشگران است که بخشی از آن وظیفه دولت و نهادهای متولی و بخشی دیگر به عملکرد و مشارکت مردم مربوط می‌شود.

مرادنیا تاکید کرد: در سال‌های اخیر کردستان به عنوان منطقه‌ای جذاب از نظر گردشگری و ایرانگردی شناخته شده و بسیاری از مردم ایران و گردشگران خارجی مشتاق سفر به این استان هستند و این اشتیاق به روحیه خوب مردم مهربان و مهمان‌نواز استان در سال‌های اخیر و شناخت مفاهیم و اهمیت جذب گردشگر باز می‌گردد.

استاندار کردستان یادآور شد: ما معتقد به کم کردن دخالت دولت در بسیاری از امور و سپردن آن بدست خود مردم هستیم و فرهنگ‌ سازی و تامین امنیت نوروز نیز از مباحثی است که معتقدیم مردم بهتر از هر نیرویی می‌توانند آن را به خوبی اجرا و اداره کنند.

وی گفت: در این زمینه از تمام سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهنگیان، هنرمندان، ریش‌سفیدان و شخصیت‌های شناخته شده کردستان دعوت می‌کنیم که برگزاری نوروزی باشکوه و بانشاط و در شأن مردم کردستان را بر عهده بگیرند و برای پاسداشت و سلامت و امنیت آن فرهنگ‌سازی و تلاش کنند.

مرادنیا اضافه کرد: مردم خودشان بهتر می‌دانند که برخی ضد فرهنگ‌ها مانند مواد محترقه مربوط به آیین‌های کردستان نیست و ضد فرهنگ‌های وارداتی است که جزء ایجاد خسارت مادی و روانی و خدشه‌دار کردن چهره فرهنگی کردستان چیزی ندارد.

وی افزود این وظیفه گروه‌های مردمی و رسانه‌هاست که در این راه و حذف این ضدفرهنگ و جایگزین کردن آن با حرکت‌های ثمربخش و خلاقانه و در راستای منافع عمومی اقدام و روشنگری کنند.

مرادنیا یادآور شد: ما به عنوان مدیریت اجرایی دولت و خدمتگزار مردم بر این عقیده هستیم که باید نظم و کنترل و اداره مراسم نوروزی به سمن‌ها و گروه‌های مردمی سپرده شده و آنها مطابق با منافع مردم و منطقه در شهرها و روستاهای مختلف استان و با طرح‌های ابتکاری و خلاقانه و با نگاه تکریم مهمانان و گردشگران و نمایش چهره‌ای فاخر از کردستان اقدام کنند.

استاندار کردستان اظهار کرد: در این راه، دولت و ارگان‌های دولتی همچنان که یادآوری شده همراه مردم و حامی مردم و پشتیبان گروه‌های مردم ‌نهاد خواهند بود تا نوروزی شایسته، باشکوه کردستان به عنوان استانی فرهنگی داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز