استاندار همدان :

پنج برابر برخی تعهدات اقتصاد مقاومتی در استان عمل کرده ایم

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۳:۴۵:۲۹
کد خبر: ۶۸۷۳۵۷
پنج برابر برخی تعهدات اقتصاد مقاومتی در استان عمل کرده ایم
استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته ایم، گفت: در برخی شاخص های این حوزه پنج برابر تعهد استان عمل کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد ناصر نیکبخت در نشست هم اندیشی روحانیان و ائمه جمعه استان همدان گفت : این استان در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده و در برخی از شاخص ها 500 درصد از تعهدات استان جلوتر بوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه همدانی ها در زادگاهشان سرمایه گذاری نمی کنند و با بردن سرمایه های خود به دیگر استان ها به اشتغالزایی آنها کمک می کنند افزود: هم اکنون متخصصین در یک طرح مطالعاتی بر روی علت یابی این امر مطالعه می کنند که چرا از دیرباز تاکنون همدانی ها به سرمایه گذاری در شهر خود تمایلی ندارند.

وی با بیان اینکه همدان بزرگان و علمای بسیاری را به اسلام و دنیا معرفی کرده است اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت عظیم و ارزشمند دانشنامه 120 جلدی بزرگان، مشاهیر ، روحانیان و نخبگان همدان به علت تعدد این شخصیت های فرهیخته و برجسته به 140 جلد افزایش یافت.

وی در ادامه اظهار کرد: 85 درصد تمامی زمین های مستعد آبیاری در همدان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است و این درحالیست که میانگین کشوری در این حوزه 50 درصد است.

استاندار همدان انسداد چاه های غیرمجاز را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برشمرد و گفت: بیش از 2 هزارو 400 چاه غیر مجاز در این استان مسدود شد و در سایر چاه ها نیز با نصب کنتور هوشمند از استخراج بیش از اندازه آب جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه روحانیت نقش عمده ای در تعالی کشور دارد گفت: روحانیت شیعه استوارترین، پایدارترین و استکبارستیزترین نهادی است که در دنیا وجود دارد و دولتمردان و کارگزاران دولت تدبیر و امید نیازمند حمایت و همکاری روحانیان در توسعه استان هستند.

نیکبخت با تاکید بر اینکه امروز دولت تدبیر و امید به پشتیبانی رهبر معظم انقلاب خدمت می کند ادامه داد: با وجود فعالیت دائم رسانه های تبلیغاتی دشمن اگر وحدت داشته باشیم آسیبی نمی بینیم.

وی با اشاره به اینکه همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب شده است ادامه داد: 35 کشور آسیایی در تیرماه و 180 کشور دنیا در آبان ماه به همدان می آیند چرا که عظمت همدان را می شناسند و ما اگر از وجود اینها برای سرمایه گذاری در استان استفاده نکنیم فرصت را از دست داده ایم.

همایش بزرگ روحانیان، ائمه جمعه و جماعات استان همدان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در همدان با محوریت آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی، در استانداری همدان برگزار شد.

حدود 2 هزار مبلغ دینی در یک هزار و800 مسجد استان همدان فعال هستند و حدود 2 هزار و 400 هیات مذهبی و 300 کانون و موسسه قرانی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان فعالیت می کنند.

 

نظر شما