"مدیرعامل شرکت گاز لرستان" در گفت وگو با برنا :

گازرسانی به دو شهر درب گنبد وشول آباد در دست اقدام است/ اخذمجوز گازرسانی به ۱۲۷روستادراستان

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۴:۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۸۷۴۳۸
گازرسانی به دو شهر درب گنبد وشول آباد در دست اقدام است/ اخذمجوز گازرسانی به ۱۲۷روستادراستان
غلامرضا لطفعلیان در گفت وگو با برنا گفت:به استثنای دو شهر ،تمامی شهرهای لرستان متصل به شبکه گاز هستند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛لطفعلیان در این گفت وگو اظهار کرد:  منابع مالی بسیار خوبی در اختیار شرکت گاز لرستان قرار گرفته  است  که با توجه به این منابع پروژه های بسیار خوبی  در استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فقط دو شهر درب گنبد و شول آباد در استان از نعمت گاز بهره مند نیستند ،افزود:  با توجه به پیگیری های صورت گرفته درب گنبد تا خرداد سال 97از نعمت گاز برخوردار می شود که در  حال حاضر نیز گازرسانی سطح شهر انجام گرفته و تست نیز شده است اما به دلیل پاره ای اختلافات بین شرکت گاز و اوقاف پروژه سه ماه به تعویق انداخته شد و اگر برخی از موانع نبود الان به  این شهر نیز گازرسانی انجام گرفته بود ولی ساخت ایستگاه برای گاز درب گنبد نیز در دستور کار است و بزودی این شهر نیز به شبکه گاز متصل می شود.

لطفعلیان  با اشاره به گازرسانی  شهر شول آباد نیز یادآورشد:  شول آباد یکی از سردترین شهرهای لرستان است که به علت هزینه بالای گازرسانی هنوزاز نعمت گازرسانی محروم مانده است که در این راستا مجوزگازرسانی به  این شهررا نیز گرفته ایم و منتظر مصوبه نهایی شرکت گاز ایران هستیم که با اخذ مصوبه نهایی این شهر به همراه 40روستای پیرامون از نعمت گاز برخوردار می شود.

وی  ضریب نفوذ روستایی گاز در لرستان را 70درصد عنوان کرد وافزود: با توجه به اینکه استاندارد مد نظر برای گازرسانی به روستاها دارا بودن جمعیت بالای 20خانوار است روستاهایی که از نعمت گاز بهره مند هستند بالای 20خانوار هستند.

لطفعلیان  از اخذمجوز گازرسانی به 127روستا خبردادو تصریح کرد:  در سال 97کار طراحی و پیمان سپاری و اجرای آنها انجام خواهد گرفت وهمچنین  پیمان ipcشرکت گاز 207روستا بود که به 213روستا رسید اما در این زمینه پیمان تعطیل بوده و از حیث فیزیکی 10درصد و از حیث مالی نیز کار 20درصد پیشرفت داشت اما با پیگیری ها و اقدامات انجام شده در دو هفته گذشته پیشرفت فیزیکی از 10درصد به 14درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه  در سال 95تعداد 856روستای لرستان گازدار شده اند که این تعداد تا پایان سال 96به 1056روستا خواهد رسید ،تصریح کرد:در سال 97نیز با گازرسانی به 358روستا تعداد روستاهای گازدار لرستان بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به یک هزار و 414روستا می رسد و تنها 120روستا باقی خواهد ماند که از محل منابع داخلی شرکت در سال 98آنها نیز گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خاطر نشان کرد: مجوزهای مالی و طراحی برای اجرای این پروژه ها اخذ شده است .

غلامرضا لطفعلیان با بیان اینکه تعداد روستاهای گازدار استان تا پایان سال 96به تعداد یک هزار و 56روستا رسیده است ،تاکید کرد:با انجام گازرسانی به 358روستا در سال 97ضریب گازرسانی روستایی لرستان به 86درصد رسیده و تعداد روستاهای بالای 20خانوار بهره مند از گاز در پایان سال 97به یک هزار و 414روستا خواهد رسید.

 

نظر شما