آئین رونمایی از ۴ کتاب خرگردشناسی درتربت جام

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۲:۳۶:۱۱
کد خبر: ۶۸۷۷۸۰
آئین رونمایی از ۴ کتاب خرگردشناسی درتربت جام
به همت مرکز پژوهش های بین المللی وزرات امور خارجه و بنیاد مطالعات آسیای میانه از ۴ کتاب جدید مربوط به شهرتاریخی خرگردجام در آرامگاه شاه قاسم انوار رونمایی شد. انتشار این آثار علمی می تواند کمک شایانی در شناخت تاریخ فرهنگ و نام داران این خطه کهن و باستانی خراسان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ازتربت جام در این مراسم که با حضور امامان جمعه، فرماندار و و مسئولین، چهره های فرهنگی و فرهیخته تربت جام برگزار شد، چهار مجموعه ادبی تاریخی، خرگرد در گذرگاه جاده ابریشم، جرعه جام، تمر نامه و مقالات هاتفی به جامعه فرهنگی و ادبی ایران زمین تقدیم گردید.

دکتر علیرضا قیامتی، پژوهشگر و خراسان شناس و نویسنده کتاب خرگرد در گذرگاه جاده ابریشم  با اشاره به تاسیس و شروع به کار انجمن احیای خرگرد گفت: انجمن احیای خرگرد جام با هدف شناخت و معرفی خرگرد که یکی از کهن ترین کانون های تمدن خراسان بزرگ است تشکیل شده است.

این استاد دانشگاه به مقاله اخیر خود در مورد خرگردجام اشاره کرد و افزود: با همراهی و حمایت دکتر مرتضی دامن پاک جامی، مقاله پژوهشی نقش خرگرد در انتقال فرهنگ و عرفان در مسیر جاده ابریشم که چکیده کتاب خرگرد در گذر جاده ابریشم بود در بولتن علمی ایکاس، متعلق یونسکو چاپ گردیده است.

خبرنگار_علیرضافیروزی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز