مدیرکل مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی :

سکونتگاه‌های غیررسمی استان تنها در شهر اراک و ساوه است

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۲:۵۱:۳۹
کد خبر: ۶۸۷۷۸۸
سکونتگاه‌های غیررسمی استان تنها در شهر اراک و ساوه است
مدیرکل مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از پرداخت 78 میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر مجید موزونی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی در خصوص اجرای برنامه بازآفرینی شهری استان عنوان کرد: در راستای ماده ٥٩ برنامه ششم توسعه کشور، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها مکلف به احیا، نوسازی و مقاوم‌سازی سالانه ٢٧٠ محله هستند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه و سال ١٤٠٠ منابع مالی تعیین شده برای این برنامه ١٢٣ میلیارد تومان است، گفت: کمتر از بنج درصد از اعتبارات به شرکت مادر تخصصی عمران و نوسازی شهری اختصاص دارد و مابقی سهم بخش خصوصی و شهرداری‌هاست.

موزونی با بیان اینکه در این راستا ٢٢ دستکاه از صندوق توسعه ملی سهم خواهند داشت، به وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی استان تنها در شهر اراک و ساوه است که در اراک وسعت این سکونتگاه ٤٥٤ هکتار با جمعیت ١٢١ هزار نفر است که ٢٣ جمعیت شهر و هفت درصد مساحت شهر را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در شهر ساوه نیز وسعت این سکونتگاه‌ها ٢٥٨ هکتار است که ٣٨ هزار نفر جمعیت دارد و ١٢.٥ درصد مساحت شهر را در اختیار دارد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص بافت فرسوده استان بیان کرد: بافت فرسوده استان در ١٥ شهر مشخص شده است که جمعیت ١٢٥ هزار نفری معادل ١٣ درصد جمعیت شهرهاست و کل بافت فرسوده مصوب شهری استان مرکزی معادل ٨.٥ درصد مساحت محدوده شهرهاست.

وی تدقیق شاخص‌های فرسوده و شناسایی محدوده‌های هدف شهر ساوه، کف‌سازی میدان ارگ، احیا، بهسازی و نوسازی بازار اراک، راه ‌ندازی نهادهای توسعه‌محله با رویکرد اجتماع‌محور، ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی، مرکز چند عملکردی توسعه محله، آسفالت و احداث شبکه روشنایی معابر ساوه و اراک، بازسازی، مرمت تاجرسرای حاج مهدی نراق، انجام طرح بازآفرینی شهر اراک را بخشی از اقدامات ١٧ گانه این برنامه در سال ٩٦ دانست.

موزونی با اشاره به تسهیلات بافت فرسوده استان که توسط ٥ بانک عامل پرداخت می‌شود، گفت: در سال جاری ٧٨ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده در استان برداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز