فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین خبر داد؛

دستگیری ۷۱ نفر در رابطه با نگهداری مواد محترقه

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۵:۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۸۷۹۶۴
دستگیری ۷۱ نفر در رابطه با نگهداری مواد محترقه
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین از دستگیری 71 نفر در رابطه با نگهداری مواد محترقه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سردار "مهدی محمودی" فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت نزدیکی چهارشنبه آخرسال برگزار شد با اشاره به اقدامات پلیس در راستای جلوگیری از نگهداری موادمحترقه و بازی با جان افراد اظهار کرد: طی روزهای اخیر و با تلاش ماموران نیروی انتظامی ۷کیلوگرم مواد محترقه خطرناک در استان کشف و ضبط شده و در این رابطه ۷۱نفر هم دستگیر شده اند که در میزان دستگیری شاهد افزایش ۱۸۴درصدی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱میلیون و ۱۳۶هزار و ۶۸۶عدد انواع مواد محترقه توسط پلیس طی این روزها کشف شده که شاهد افزایش ۹۸درصدی کشفیات مواد محترقه هستیم.

وی با اشاره به نزدیکی به ایام پایان سال اظهار داشت: در چهارشنبه آخر سال شاهد حوادث ناگواری هستیم که برای جلوگیری از به خطر افتادن جان شهروندان نسبت به جمع آوری مواد محترقه با شدت اقدام شده است.

سردار محمودی اضافه کرد: ۲۳دستگاه خودرو، ۲۷دستگاه موتورسیکلت در این رابطه توقیف شده و ۲۰واحد صنفی هم پلمب شده و به ۲۵۰واحد هم تذکر داده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین به والدین جهت مراقبت از فرزندان خود هشدار داد و یادآور شد: بیشترین صدمات در چهارشنبه آخر سال در حوادث مربوط به کودکان و نوجوانان است لذا از خانواده ها درخواست داریم مراقب فرزندان خود باشند و از خرید و نگهداری احتمالی مواد محترقه جلوگیری کنند.

سردار محمودی بیان کرد: از شهروندان انتظار داریم از روشن کردن آتش های حجیم در کوچه های باریک و کم عرض جدا خودداری کنند و در این مراسم به مواردی چون صله رحم، شادی منطقی بسنده کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی اضافه کرد: با برهم زنندگان امنیت و سلامت و آرامش مردم بشدت برخورد می کنیم و اجازه نخواهیم داد عده ای فرصت طلب و سودجو با فروش مواد محترقه سلامت جامعه را به خطر بیندازند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین اظهارداشت: کسانی که به دلیل تخلف در چهارشنبه آخر سال دستیگر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی میهمان پلیس خواهند بود و باید نوروز را در کلانتری و بازداشتگاه سپری کنند لذا امیدواریم هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

 سردار محمودی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح نوروزی پلیس خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای طرحهای پلیسی سه سال متوالی است که شاهد کاهش سرقت در استان هستیم.

وی بیان کرد: جلوگیری از بی نظمی و اخلال در آسایش مردم، پیشگیری از حوادث ناگوار، آتش بازی و استفاده ازمواد محترقه، مقابله با اعمال ضد اخلاقی و مفاسد اجتماعی، تسهیل در ترافیک مردم، مقابله سرقت و نا امن کردن محیط برای بزهکاران و متخلفان، پیشگیری از سرقت و کیف قاپی، تشدید اقدامات پلیسی در اماکن عمومی و روان سازی ترافیک از مهمترین برنامه های پلیس در ایام نوروز است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: بیش از دو هزار مورد رد مال در سرقت ها نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشد ۳۶درصدی جرائم رایانه ای بیان کرد: با افزایش ۳۶ درصدی جرائم رایانه ای شاهد تلاش بیشتر ماموران پلیس بودیم که دستگیری مجرمان فضای مجازی هم ۳۶ درصد رشد داشته است.

سردار محمودی بیان کرد: مهمترین عناوین مجرمانه در فضای مجازی شامل مزاحمت اینترنتی در شبکه تلگرام، برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری، نشر اکاذیب و هتک حرمت در فضای مجازی است.

وی گفت: پلیس با شادی منطقی مردم هیچ مخالفتی ندارد اما نگرانی ما سوء استفاده برخی برای ایجاد نگرانی در مردم و نا امن کردن فضای فرحبخش پایان سال است و انتظار داریم با همکاری خانواده ها هیچ حادثه ای در این ایام برای شهروندان رخ ندهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز