آرامش بهاری بانظم و امنیت

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۸:۴۵:۲۸
کد خبر: ۶۸۸۱۰۵
آرامش بهاری بانظم و امنیت
پنج میلیون و۳۶۰ هزارعدد انواع مواد منفجره، محترقه و خطرناک در استان کرمانشاه کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: در راستای پیشگیری از حوادث دلخراش چهارشنبه آخر سال تمهیدات لازم امنیتی در استان در نظر گرفته شده است.

سردار منوچهر امان‌الهی ادامه داد:  امسال نیز همچون سنوات گذشته در راستای برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه تاکنون موفق شده ایم بالغ بر ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار عدد انواع مواد منفجره ، محترقه و خطرناک را درسطح استان کشف ظبط کنیم.

وی افزود: با شادی مردم هیچ مخالفتی نداریم و این برخوردها برای نظم بخشیدن و جلوگیری از انحرافات و در راستای خواسته های خود مردم انجام می شود و آنجا که در نظم عمومی اخلالی به وجود آید و هنجار شکنی شود نیروی انتظامی برابر وظیفه با خاطیان برخورد قاطع خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به عملکرد نیروی انتظامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر خودرویی ساختار شکنی کند و مواد محترقه به بیرون از خود رو  و در جمع مردم  پرتاب کند با آنها برخورد خواهد شد و خودرو نیز تا پایان تعطیلات نوروز توقیف و فرد مزاحم بازداشت خواهد شدشد.

امان‌الهی با اشاره به شعار امسال پلیس( آرامش بهاری با نظم و امنیت) افزود:  همراهی و توجه همه شهروندان و رعایت مقررات الزامی است و همکاری عموم مردم می تواند کمک خوبی برای نیروهای پلیس در برقراری نظم و آرامش باشد.

وی در مورد حوزه ترافیک گفت: شناسایی افراد و خودروهایی که اقدام به اخلال می کنند در دستور کار پلیس بوده و این خودروها توقیف شده و تا پایان تعطیلات نوروزی به پارکینگ منتقل می شوند.

به گفته فرمانده انتظامی استان از کاهش ۱۲ درصدی سرقت های مهم، کاهش ۱۲ درصدی سرقت مغازه، کاهش ۱۵ درصدی قاپ زنی وسرقت اتومبیل و  همچنین شاهد کاهش ۱۳ درصدی سرقت به عنف  در سال ۹۶بوده ایم. و کشفیات در این زمینه نیز قابل توجه بوده و دستگیری‌های قابل توجه در جرائم مختلف نسبت به مشابه سال گذشته صورت گرفته است. ودر حوزه کشف قاچاق سوخت نیز ۸۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش کشفیات داشتیم.

امان‌الهی در مورد مبارزه با مواد مخدر مقایسه امسال آن نسبت به پارسال گفت: بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش داشته ایم که طی این ماموریتها پلیس ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را  کشف و ضبط داشته است و در این راستا ۴۹ باند قاچاق شناسایی و ۱۷۶ قاچاقچی حرفه ای دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه  از افزایش ۲  درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در بحث تصادفات نیز  با ۱۱ هزار و ۴۷۷ فقره تصادف یک درصد کاهش و در بحث آمار مصدومین ۶ درصد کاهش در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته داشته ایم. و درخصوص  جرایم مربوط به فضای مجازی و آمارهای موجود در این رابطه نیز  پلیس فتا رصد و پیگیری خوبی داشته است  و ۵۳۰ فقره کشفیات در این زمینه به ثبت رسیده است.

سردارامان الهی با اشاره به برنامه های ترویجی ناجا در استان گفت:برگزاری ۳ هزار جلسه آموزش همگانی ارائه شده است و در این راستا ۵۰۰ هزار پیامک آموزشی با رویکرد پیشگیرانه  نیز به شهروندان کرمانشاهی ارسال شده است و ۱۱ هزار و ۷۰۹ مشاورا رایگان داشتیم که ۸۷ درصد آن به مصالحه انجام شده است.

گفتنی است: در این نشست به سوالات خبرنگاران در مباحث انتظامی پاسخ‌های لازم داده شد و در پایان این نشست خبری به پاس همکاری اصحاب رسانه با نیروی انتظامی از خبرنگاران حا ظر در جلسه تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز