معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد :

چشم ؛ آسیب پذیرترین عضو در برابر مواد محترقه

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۳:۴۴:۴۵
کد خبر: ۶۸۸۳۶۶
چشم ؛ آسیب پذیرترین عضو در برابر مواد محترقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در سال گذشته 74 درصد از آسیب دیدگی ها در چهارشنبه آخر سال مربوط به چشم، دست و پاها بود، گفت: در این میان چشم آسیب پذیرترین عضو بدن در مقابل مواد محترقه و آتش زا است، پس رهگذران مراقب باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از روابط عمومی اداره کل انتقال خون کردستان، دکتر هومن قصری  گفت : بیش از 30 درصد آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته رهگذرانی بودند که هیچ نقشی در استفاده از مواد محترقه نداشتند.

وی افزود: در شب آخرین چهارشنبه سال گذشته، 86 نفر در استان کردستان مصدوم شدند که از این تعداد بیشترین آسیب ها به ترتیب مربوط به چشم ها، دست ها و پاها بوده است.

دکتر قصری یادآور شد: عمده حوادث ناشی از چهارشنبه سوری، سوختگی های پلک، مژه ها و شدیدترین آنها پارگی نواحی مختلف چشم، آسیب های شبکیه و نابینایی در اثر برخورد ترکش موارد محترقه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: در سال گذشته یک مورد اعزام مصدوم به تهران برای تخلیه چشم انجام شد که در نهایت نیز این فرد بینایی خود را از دست داد.

وی گفت: انفجار مواد محترقه غیر استاندارد و دست‌ساز دارای قدرت تخریب بسیار بالایی است و این مساله معلولیت های جسمی، روانی و همچنین هزینه های فراوانی را برای افراد به همراه دارد.

به گفته وی، ممکن است عوارض ناشی از انفجار و سوختگی مواد محترقه غیرقابل جبران باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: جبران صدمات وارده ناشی از سوختگی بر جسم دشوار و زمان بر است و با وجود جراحی های پلاستیک پیچیده و متعدد نیز تا سال ها اختلال عملکرد و بدشکلی عضو ماندگار است.

دکتر قصری همچنین از آماده باش بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی کردستان برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان احتمالی حوادث چهارشنبه سوری خبر داد و افزود: آمبولانس ها و بخش های مختلف مراکز درمانی، خدمت رسانی را در سریع ترین زمان ممکن به مصدومان احتمالی انجام خواهند داد.

وی از خانواده ها خواست از تردد غیر ضروری در شب چهارشنبه آخر سال در سطح شهر پرهیز کرده و از فرزندان خود مراقبت کنند تا میزان آسیب ها به حداقل برسد.

چهارشنبه ‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در شب واپسین چهارشنبه سال (غروب سه ‌شنبه) برگزار می‌شود و اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز