رئیس هیأت تکواندوی استان کرمانشاه در گفت‌گو اختصاصی با برنا:

رسیدگی به بعد روانی ورزشکاران برای کسب مدال اهمیت دارد

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۶:۲۵:۲۷
کد خبر: ۶۸۸۴۵۸
رسیدگی به بعد روانی ورزشکاران برای کسب مدال اهمیت دارد
گفت‌وگو: الهه باقری

به گزارش خبرزاری برنا: استراتژی توسعه تکواندوی بانوان در سال 1395 آغاز شد.

دکتر مهدی همتی رئیس هیأت تکواندوی استان کرمانشاه گفت: اعضای هیأت رئیسه با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داد و با نظارتی که هیأت تکواندو صورت گرفته است در این زمینه موفق شدیم.

 وی افزود: امید است که با برنامه‌ریزی‌های که برای سال جدید انجام گرفته هیأت تکواندو کرمانشاه نسبت به سال‌های گدشته  با مدال‌آوری ورزشکاران‌مان شروع بسیار خوبی را رقم بزند.

رئیس هیأت تکواندوی استان کرمانشاه گفت: امیدهای بالقوه و بالفعلی را در میان فایترهایمان داریم که خانم کوثر اساسه از جمله آن‌هاست.

همتی ادامه داد: خانم اساسه نوجوان باآتیه کرمانشاهی یکی از پدیده‌های تکواندو کشورمان است  که سال جدید می‌تواند در میادین مختلف بین‌المللی، رقابت‌های آسیا و جهان در رده سنی نوجوانان افتخار آفرینی نماید و مدال‌های رنگارنگ کسب نماید و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورد.

وی افزود: کوثر اساسه هم اکنون در اردوی تیم ملی نوجوانان به سر می‌برد، و در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشور هم با اقتدار بر روی شیاب‌چانگ ظاهر شد و تمامی حریفان قدرش را شکست داد تا  نوجوان هوگوپوش کرمانشاهی پدیده این مسابقات شناخته شود و نظر تمام کارشناس را بخود جلب نماید و همه کارشناسان بر این باورند که کوثر اساسه در سال آینده هم می‌درخشد و در رده سنی بزرگسالان هم قدرت بلامنازع وزن خودش است .

رئیس هیأت تکواندوی استان کرمانشاه گفت: کوثر اساسه یکی از شانس‌های مدال طلای ملی‌پوشان تکواندو ایران در رقابت‌های قهرمانی شهر هوشمینه کشور ویتنام در سال جدید است.

همتی ادامه داد: اما سحر مرادی نیز یکی از تکواندکاران خوب کرمانشاهی است که از دیگر امیدهای تکواندوی کشورمان می‌باشد.

 وی افزود: تمام سعی ما بر این است که تکواندوکاران ملی‌پوش شهرمان را از نظر روانی، مالی و فنی حمایت نمایم.

رئیس هیأت تکواندوی استان کرمانشاه گفت: اما، لازمه آن حمایت مدیر کل ورزش و جوانان است که اگر کمک نمایند قطعاً آینده تکواندوی کرمانشاه بهتر از این خواهد بود.

همتی ادامه داد: هر چند به اعتقاد بنده بیشتر بایستی به بعد روانی ورزشکاران پرداخت.

وی افزود: ورود ما برای پیشرفت بانوان بسیار مؤثر بوده و اولین بانویی که توانست در مدال‌آوری شگفتی‌ساز شود، کوثر اساسه بوده است.

رئیس هیأت تکواندوی استان کرمانشاه گفت:  کوثر اساسه در بهمن 1395 قصد ترک تیم ملی را داشتند و در گفت‌وگویی که با ایشان انجام گرفت، خانم اساسه متقاعد شد تا به ادامه تمریناتش در ادوی تیم ملی بپردازد.

همتی ادامه داد:  کوثر اساسه  از نظر فنی هیچ گونه مشکلی ندارد، بحث روانی باعث شد که ایشان موفق نشود. البته ما در این ارتباط از روان شناسانی همچون آقای مجید نوری‌تبار و ... دعوت به عمل آوردیم که بر مقوله روانی ورزشکاران بیشتر متمرکز شویم که تأثیرگذار نیز بود.

وی افزود: خوشبختانه سال 1396 یک مدال آوری داشتیم و این امید را داریم که سال 1397 نیز افتخارآفرینی داشته باشیم. موفقیت‌هایی را که داشته‌ایم مرهون تلاش رؤسای قبل از بنده بوده است. ما توانستیم در مسابقات مازندران تیم میزبان را در شهر خود با اقتدار مغلوب سازیم. شرایطی را مهیا ساختیم که ورزشکاران ما از اسم شهرها بیمی نداشته باشند.

رئیس هیأت تکواندوی استان کرمانشاه گفت:  در سال 1397 مسابقات درون اردویی با تیم‌های مطرح کشور را خواهیم داشت، تیم‌های تهران، کرج و گیلان که قطب‌های تکواندوی آقایان و بانوان در سطح کشور هستند.

همتی در ارتباط با دغدغه هایش اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین دغدغه بنده خریدن تشک می‌باشد. در 6 ماهه ریاست بنده هزینه‌ها به گونه‌ای مدیریت شده که تا پایان امسال بتوانیم تشک‌ها را تعویض نماییم.

وی همچنین در راستای حمایت استعدادها گفت: یک بودجه از کمیته استعدادیابی به ما اختصاص داده شده که تشویق‌ها و حمایت‌های مالی که به کوثر اساسه تعلق گرفت از محل همین بودجه بوده است. البته فقط بحث مالی مطرح نیست و بحث‌های روحی و روان بسیار مهم‌تر است و ما در این راستا در نظر داریم از مربیان تیم ملی همچون خانم کامرانی که کچ بسیاری از بزرگان تکواندو مانند کیمیا علیزاده نیز بوده‌اند، دعوت به عمل آوریم. تکواندوکارهای ما زمانی که مربیان مطرح را در کنار خود ببینند، از نظر روانی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

ایشان همچنین در ارتباط با برگزاری همایش‌ها در پایان سال تصریح کردند: چون دغدغه تشک داریم در پایان سال همایشی برگزار نخواهیم کرد.

همتی در پایان اشاره کرد: پاداش نودو نه درصد از ورزشکاران خود را پرداخت کرده‌ایم زیرا معتقدیم ورزشکاران بایستی هر چه سریعتر پاداش‎های خود را دریافت دارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز