مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد:

۱۱۷مصدوم، نتیجه آتش بازی در آخرین شب چهارشنبه سال

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۲:۵۷:۵۹
کد خبر: ۶۸۸۷۱۷
۱۱۷مصدوم، نتیجه آتش بازی در آخرین شب چهارشنبه سال
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: آتش بازی در آخرین شب چهارشنبه سال 117مصدوم برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محمد حسن ارداقیان" مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا ساعت هشت صبح روز 23اسفند 1396 تعداد 117مصدوم، نتیجه آتش بازی در این آیین در استان قزوین بود.

 وی با بیان اینکه 107تن توسط ترقه و یک تن توسط نارنجک، مصدوم شدند اظهار کرد:  9تن هم توسط سایر وسایل آسیب دیدند.

ارداقیان با بیان اینکه 93تن از مصدومان را مرد و 24تن را زن اعلام و خاطرنشان کرد: از نظر سنی نیز، گروه های سنی 10 تا 19 و بالای 30سال، هر کدام با 32مصدوم در صدر هستند. سخنگوی حوزه سلامت استان قزوین اذعان کرد که 20تن، زیر 10سال و 31تن هم بین 20 تا 30سال بودند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه 62تن از ناحیه دست آسیب دیدند و 22تن هم از ناحیه چشم، صدمه دیدند، گفت: تعداد 9تن از ناحیه صورت دچار سانحه شدند و 24تن از سایر بخش های بدن آسیب دیدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در تشریح پراکندگی جغرافیایی مصدومان در سطح استان قزوین، بیان کرد: خوشبختانه شهرستان آوج، هیچ مصدومی نداشت.

ارداقیان گفت: شهرستان های قزوین با 86مصدوم، تاکستان با 16مصدوم، البرز با هشت مصدوم، آبیک با چهار مصدوم و بویین زهرا با سه مصدوم، آخرین شب چهارشنبه سال96 را سپری کردند.

وی اظهار کرد: آیین کهن آتش بازی ایرانیان در آخرین شب چهارشنبه سال یا همان «چهارشنبه سوری»، سال هاست با وجود هشدارها و آگاهی دادن های مداوم کارشناسان سازمان های مرتبط(سلامت، ایمنی و انتظامی) به خاطر استفاده از مواد محترقه و انفجاری، به جای بوته خار، به«چهارشنبه سوزی» تبدیل شده است و آسیب های جدّی را به مردم و جامعه وارد می کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز