عزم جدی برای حمایت از سرمایه ‌گذاران در مشهد و خراسان رضوی

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۳:۵۹:۲۳
کد خبر: ۶۸۸۷۹۹
عزم جدی برای حمایت از سرمایه ‌گذاران در مشهد و خراسان رضوی
سفیر اسلوونی با سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در این دیدار گفت: فعال ترین استان ایران در قطعه سازی خودرو هستیم و بعد از تهران بزرگترین واحد تولید خودرو کشور در مشهد قرار دارد که قطعات خودروهایی از قبیل پژو و سوزوکی را تولید می کند.

وی افزود: با وجود پالایشگاه خانگیران در خراسان رضوی در حوزه پتروشیمی و پالایش فرآورده های نفتی نیز امکان همکاری با سرمایه گذاران اسلوونی وجود دارد.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی وجود 44 ماده معدنی، انرژی های خورشیدی و بادی، کارخانه های داروسازی، تجهیزات پزشکی، فولاد، انتقال آب و تصفیه فاضلاب را از جمله بخش هایی برشمرد که زمینه همکاری مشترک با اسلوونی در آن ها وجود دارد.

رسولیان اظهار کرد: حوزه گردشگری هم از دیگر بخش هایی است که با توجه به جمعیت 6 و نیم میلیون نفری خراسان رضوی و ورود سالانه 30 میلیون گردشگر و زائر به مشهد فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

وی گفت: عزم جدی برای حمایت از سرمایه ‌گذاران در مشهد و خراسان رضوی وجود دارد و امسال 580 میلیون دلار سرمایه ‌گذاری خارجی در بخش های مختلف این استان جذب شده و پروژه های آماده ای نیز برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.

کریستینا رادی سفیر اسلوونی نیز در این دیدار از سرمایه گذاری در طرح های خراسان رضوی استقبال کرد و گفت: اسلوونی تمایل دارد در زمینه تجهیزات پزشکی، داروسازی، کشاورزی، انتقال آب، تصفیه فاضلاب و قطعات خودرو از ظرفیتهای خراسان رضوی استفاده کند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های مشترک نیز می تواند زمینه آشنایی شرکت های بخش خصوصی کشور اسلوونی با استان خراسان رضوی را فراهم کند.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پیشنهادهای خود را مطرح کنیم باید اطلاعات پروژه های مختلف خراسان رضوی را در اختیار داشته باشیم.

رادی گفت: ایران را محدود به تهران نمی دانیم و از ظرفیت های دیگر استان های این کشور و به خصوص خراسان رضوی هم آگاه هستیم و معتقدیم موقعیت های بسیار در این استان برای همکاری با شرکت های مختلف اسلوونی وجود دارد که به دقت آنها را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: 36 قطعه خودرو مرسدس بنز آلمان در اسلوونی تولید می شود لذا زمینه همکاری در زمینه ساخت قطعات خودرو با خراسان رضوی وجود دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز