روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :

چهارشنبه سوری در نصف جهان ۵۶ مصدوم برجا گذاشت

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۴:۲۵:۲۹
کد خبر: ۶۸۸۸۱۸
چهارشنبه سوری در نصف جهان ۵۶ مصدوم برجا گذاشت
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در حوادث شب چهارشنبه آخر سال در این استان 56 نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: از میان مصدومان حوادث شب گذشته 12 نفر در مراکز درمانی استان اصفهان بستری و بقیه به شکل سرپایی مداوا شدند.

همچنین مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان نیز گفت: از مجموع 56 نفر مصدوم، 44 نفر به صورت سرپایی درمان و 12 نفر نیز در مراکز درمانی و بیمارستان ها بستری شدند.

دکتر غفور راستین افزود: در جریان این آسیب دیدگی ها 2 مرد جوان 15 و 20 ساله که یکی از آن ها دچار قطعی انگشتان دست شده بود به بیمارستان الزهرا (س) منتقل شدند.

وی ادامه داد: 29 نفر نیز براثر سوختگی ناشی از استفاده یا برخورد مواد محترقه و منفجره با بدنشان به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی الکاظم (ع) منتقل شدند که از این تعداد 6 نفر از جمله سه پسر 6، 8 و 13 ساله، یک مرد 33 ساله و دو دختر 10 و 16 ساله بستری شدند.

وی اظهارکرد: 20 نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری نیز به دلیل آسیب از ناحیه چشم به بیمارستان فیض منتقل شدند که 19 نفر از آن ها سرپایی درمان و یک مرد 31 ساله نیز به دلیل آسیب به قرنیه چشم در این بیمارستان بستری شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان افزود: همچنین یک دختر 11 ساله در کاشان از ناحیه گونه دچار پارگی و بستری شد.

وی گفت: در مبارکه نیز یک زن 53 ساله به دلیل پارگ فمور ران پا براثر انفجار آمپول های تزریقی که داخل آتش انداخته شده بود در بیمارستان محمد رسول الله (ص) بستری شد.

راستین افزود: در نایین نیز یک پسر 10 ساله به دلیل ضربه به سر در بیمارستان حشمتیه بستری شد.

وی ادامه داد: همچنین دو پسر 5 و 16 ساله در نجف آباد دچار آسیب دیدگی شدند که توسط واحدهای امدادی اورژانس 115 در محل درمان شدند.

راستین ادامه داد: در شب آخرین چهارشنبه سال گذشته ( 1395) واحدهای امدادی اورژانس پیش ‌بیمارستانی استان اصفهان به 15 مصدوم ناشی از انفجار مواد محترقه امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه همه این مصدومان مرد بودند، افزود: 12 نفر از این افراد پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌ های پزشکی به بیمارستان انتقال یافتند و سه نفر توسط تکنسین ‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان شدند.

او تصریح کرد: از مجموع این مصدومان، 11 نفر دچار سوختگی، 2 نفر بریدگی عضو و 2 نفر دچار سایر آسیب‌ ها شدند.

مدیرحوادث و فوریت ‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در کل این ماموریت‌ها، 2 مورد آسیب در ناحیه چشم، چهار مورد صورت، سه مورد پا، چهار مورد آسیبِ دست، یک مورد در ناحیه سر، یک مورد در ناحیه گردن و یک مورد در ناحیه تنه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 11 مورد از این حوادث بر اثر انفجار ترقه و چهار مورد سایر مواد محترقه بود، ادامه داد: سال گذشته 2 نفر از مصدومان چهارشنبه سوری در رده سنی پنج تا 10 سال، 9 نفر 10 تا 20 سال و چهار نفر 20 تا 30 سال بودند.

به گزارش برنا و به نقل ازمعاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته ( 1395) در این استان 113 مصدوم و یک کشته برجا گذاشت.

همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 10 نفر در حوادث شب چهارشنبه آخر سال به دلیل اخلال در نظم عمومی دراین خطه خبر داد.

سرهنگ حسین حسین زاده تعداد دستگیرشدگان در مراسم چهارشنبه آخر سال گذشته را 31 نفر اعلام کرد وگفت: کاهش شمار دستگیر شدگان امسال در مقایسه با سال قبل نتیجه احترام مردم به قانون و توجه به هشدارهای پلیس است.

وی همچنین به کاهش 30 درصدی آسیب ها و جراحات در مراسم چهارشنبه آخر امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: اکثر این مصدومیت ها خارج از محدوده شهری و بدلیل بی توجهی به مقررات و هشدارها رخ داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز