رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد:

لزوم مبارزه جدی با سن گندم در اراضی کشاورزی قزوین

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۱:۲۴:۳۵
کد خبر: ۶۸۸۹۹۰
لزوم مبارزه جدی با سن گندم در اراضی کشاورزی قزوین
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر لزوم مبارزه جدی با سن گندم در اراضی کشاورزی قزوین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "فاطمه خمسه" رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه ستاد سن گندم که با حضور مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و  مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای تابعه برگزار شد با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با سن گندم گفت: مبارزه با سن گندم در اراضی کشاوری یک مساله حیاتی است که باید با انگیزه و جدیت بیشتر پیگیری و انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  سن گندم و آبیاری تحت فشار دو مقوله اولویت دار امسال بخش کشاورزی است که باید به سرانجام برسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳هزار و ۴۰۰هکتار از اراضی کشاورزی و زراعی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مصوبه  سفر هیات دولت به استان، ۱۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز در دست اجرا می باشد که در صورت تامین اعتبار و مشارکت بهره برداران بخش تا پایان نیمه اول سال97 این میزان اراضی کشاورزی استان به زیر پوشش سامانه نوین آبیاری خواهد رفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به اهمیت مبارزه با سن غلات در اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: مبارزه با سن غلات امسال باید با قوت، هماهنگی و نظارت بیشتر توسط کارشناسان و کشاورزان  انجام شود تا بتوانیم درصد سن زدگی گندم  نسبت به سال های گذشته پایین تر باشد.

وی با اشاره به اینکه 50درصد بحث گندم نظارت بر مراکز خرید گندم استان است اظهار داشت: باید کمیته جدا از کمیته سن گندم به عنوان کمیته خرید در استان تشکیل شود  و این دو کمیته بتوانند در راستای هم حرکت کنند.

خمسه بیان داشت: باید از کارشناسان ماهر، زبده که سابقه خرید گندم در مراکز خرید دارند استفاده شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه خواست: با درایت و هوشمندی بحث تامین نیروی انسانی و ناوگان خودرویی برای مبارزه با آفت سن گندم را  مدیریت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: امسال بحث سن گندم از امنیت غذایی به امنیت ملی رسیده و در این خصوص حتی باید به دستگاه های امنیتی نیز پاسخگو باشیم بنابراین باید توجه ویژه ای به این امر شود.

مجید اسماعیلی افزود: امسال بحث مبارزه با سن گندم  با توجه به پیش بینی های بارندگی در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده باید با جدیت بیشتری انجام شود و تکیه باید بر روی سن مادر باشد.

وی اظهار داشت: اقلام مورد نیاز مبارزه با سن گندم در اسرع وقت باید در سطح شهرستانهای تابعه توزیع شود.

اسماعیلی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه خواست: لیست شبکه پایش و کشیکهای مبارزه با سن گندم را در اسرع وقت به سازمان اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث عوامل خسارت زای گندم نیز باید توجه ویؤه ای شود و ستاد پایش دیگر نیز به موازات سن گندم تشکیل شود.

اسماعیلی تاکید کرد: از کارشناسان ناظر گندم که بالندگی علمی و فنی دارند در مراکز خرید گندم استفاده شود.

وی بر لزوم اطلاع رسانی و استفاده از پیامک تبلیغاتی توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان در بازه زمانی مبارزه با سن گندم در استان تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز