تاکید معاون استاندار آذربایجان‌غربی بر تحرک بخشیدن به بازار مسکن

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۲:۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۸۹۰۵۴
معاون هماهنگی امورعمرانی و جانشین استانداردرستاد استانی بازآفرینی شهری پایداردرهشتمین و آخرین جلسه این ستاد در سال جاری با بیان این مطلب گفت:مسکن به عنوان صنعت پیشرو در فعال سازی بخش تولید و اشتغال از اهمیت ویژه ای در سیاست های کلان اقتصادی برخورداراست و برهمین اساس تحرک بخشیدن به بازارمسکن همزمان با افزایش کیفیت زندگی ساکنان بافتهای فرسوده شهری با اجرای طرح های بازآفرینی در محلات هدف از برنامه های شاخص دولت در سال آینده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، تقی کهوریان افزود: ستاد ملّی بازآفرینی شهری پایداربه ریاست رییس جمهور محترم مصوبات مهمی را برای اجرا درمناطق بافت فرسوده ، تاریخی و سکونتگاههای غیررسمی داشته که این مصوبات به عنوان اولویت اجرایی دستگاههای استانی در سال آینده باید دردستورکارمدیران قرارگیرد.
وی بابیان اینکه 30 درصد جمعیت استان در این محلات زندگی می کنند که از امکانات محرومند و باید اقدامات جدی برای ساماندهی آن انجام شود افزود: مصوبات ستاد بازآفرینی شهری پایدار برطرح ها و برنامه های استانی وشهرستانی مقدم بوده وباید در کمیته های برنامه ریزی شهرستانی به عنوان مهمترین برنامه های اجرایی سازمانها در سال 97 گنجانده شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی و جانشین استانداردرستاد استانی بازآفرینی شهری پایدارخاطرنشان کرد:ایجاد 240 هزارفرصت اشتغال، افزایش 35 درصدی فضاهای عمومی درشهرها وارتقاء شاخص کیفی بافت های تاریخی به همراه بهبود کیفیت فضاهای شهری در سکونتگاههای غیررسمی از دیگراهداف برنامه های دولت دراین ستاد است که باید برای اجرای دقیق آنها مدیران اهتمام جدی داشته باشند.
تقی کهوریان با تاکید براینکه برنامه های مصوب ستاد باید قابلیت عملیاتی و اجرایی شدن را داشته باشند ادامه داد:به همین منظور کمیته ای فنی با مشارکت کارشناسان ارشد استانداری ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل راه وشهرسازی و شهرداری هریک ازشهرها و نیز فرمانداری شهرستان تشکیل می شود و طرح های و پروژه های مصوب ستاد های شهرستانی را بررسی کرده و با اولویت بندی برای تصویب نهایی به ستاد استانی پیشنهاد خواهند داد.
در ادامه این جلسه ترابی فرماندار پیرانشهر در گزارشی از وضعیت بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی دراین شهرگفت: از مجموع 22 محله شهرپیرانشهر 11 محله با 352 هکتار در قالب بافت فرسوده شناسایی شده که این میزان 37 درصد مساحت شهررا به خود اختصاص می دهد.
وی بابیان اینکه 35 هزار نفر از جمعیت شهرپیرانشهر در این محلات زندگی می کنند افزود:در قالب طرح ساماندهی 43 پروژه با اعتبار 230 میلیارد ریال برای اجرای در این محلات پیشنهاد شده است که با اختصاص آن عملیات عمرانی آغاز می شود.
اکبرزاده شهردارخوی نیز درادامه این جلسه با بیان اینکه برای اجرای برخی از پروژه های بازآفرینی در محلات هدف با مشکل تامین زمین مواجه هستیم گفت: در شهر خوی 392 هکتار به عنوان بافت فرسوده، 140 هکتار بافت تاریخی و 600 هکتار نیز به عنوان سکونت گاههای غیررسمی شناسایی شده است که در 4 محله با 210 هکتار مساحت به عنوان مناطق هدف دراولویت قرار گرفته است.
سرهنگ شهروز حیدریان مسئول بسیج سازندگی استان نیز دراین جلسه با تشریح طرح کرامت سپاه شهدا دراستان گفت:در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف ساماندهی مناطق آسیب پذیروحاشیه نشین در شهرها سپاه شهدا با بسیج امکانات و منابع اعتباری طرح های عمرانی را بصورت مشارکتی با دستگاههای اجرایی در استان را دردستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد اعتبار مورد نیاز این طرح از اعتبارات دولتی باید تامین شود افزود: در سال نخست اجرای این طرح 11 پروژه در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد و میاندوآب مشخص شده است که بدلیل مشکل تامین زمین وتامین نکردن سهم اعتباری دستگاههای اجرایی مرتبط این پروژه ها تا کنون عملیاتی نشده اند.
 

 

نظر شما