شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۱۰:۲۶:۴۲
کد خبر: ۶۸۹۲۴۸
شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد
با حضور حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری،شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی در حضور مدیران نهادهای تابعه وزارت اقتصاد در استان، گفت: دو مأموریت و اولویت اصلی اینجانب در استان، ارتقاء و بهبود فضای کسب‌وکار و بحث تجارت فرامرزی است.

رضا حسینی توسعه تجارت فرامرزی را مساوی با امنیت استان دانست و افزود: گمرکات و نهادهای مرتبط با تجارت مرزی باید تحولی اساسی یابند تا تبدیل به منابع کسب درآمد و اشتغال برای استان شوند.

حسینی گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی تابع وزارت اقتصاد به علت آن‌که پیشران اقتصادی استان هستند، مخصوصاً معاونت اقتصادی اداره‌کل دارایی استان باید تبدیل به مرکز فکر و برنامه جهت توسعه استان شوند و اگر هم ضعفی وجود دارد باید وضعیت تقویت و رفع شود.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی افزود: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مسئول مدیریت اعزام هیئت‌ها است.

حسینی افزود: با توجه به این واقعیت تلخ که در استان، عمده صنایع ما سنگین نیست، اگر اراده‌ای قوی موجود باشد، با ابتکارات، اقدامات لازم و فوری می‌توان مشکلات صنایع استان را در کمتر از یک سال حل‌وفصل نمود.

معاون استاندار همچنین تأکید کرد: با توجه به تجربه تلخ زلزله ورزقان و استان کرمانشاه، تلاش می‌شود از هفته‌های آتی نسبت به آغاز فرایند بیمه نمودن روستاییان فاقد بیمه، اقدامات لازم صورت پذیرد.

معاون استاندار ابراز امیدواری نمود که بتوان بزودی از ظرفیت‌های بورس منطقه‌ای به‌عنوان یکی از ابزارهای تأمین مالی برای رشد و توسعه استان، استفاده نمود.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی و رئیس شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت اقتصاد نیز در این جلسه گفت: تابه‌حال 16 جلسه مدیران نهادهای تابعه وزارت در استان تشکیل‌شده که در سال 94 یک جلسه با سه مصوبه اجراشده، سال 95 هفت جلسه با 28 مصوبه اجراشده و در سال جاری 7 جلسه با 14 مصوبه که 9 مورد آن اجرایی شده و 5 مصوبه در دست اقدام است.

داود غفارپور خواستار حمایت‌های لازم برای اجرایی نمودن اقدامات کارشناسی شده حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان شده و ابراز امیدواری نمود با رویکردهای جدید استاندار و همچنین تخصص و جدیت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سایر مدیران مرتبط، در حوزه جذب سرمایه‌گذاری، اجرای برنامه‌های اقتصادی و همچنین ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای، استان بتواند در کوتاه‌مدت شاهد جهش‌های مطلوبی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز