استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پل چهارم بشار یاسوج شهریور ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۴:۱۷
کد خبر: ۶۸۹۵۴۴
پل چهارم بشار یاسوج شهریور ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند اجرای پل چهارم بشار یاسوج را رضایت‌بخش دانست و گفت: با توجه به اعلام مجری و پیمانکار فاز نخست این پل هفته دولت در شهریور سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه به همراه برخی مسئولان اجرایی از طرح‌های عمران شهری در یاسوج بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند زیباسازی و آمادگی شهر برای استقبال از بهار و مهمانان نوروزی قرار گرفت.

پل‌های سوم و چهارم بشار، آبشار یاسوج، پارک‌های غدیر و ولایت ازجمله طرح‌های مهم عمران شهری مورد بازدید علی‌محمد احمدی بود.

احمدی همچنین از سطح شهر یاسوج به‌ویژه مناطق جمعه‌بازار، میدان مرکزی و خیابان‌های منتهی به بازار شهر بازدید کرد و خواستار شتاب بخشی درروند زیباسازی، آذین‌بندی میدان‌ها و خیابان‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی در شهر یاسوج شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصدی پل چهارم بشار یاسوج، گفت: عملیات اجرایی این طرح برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اردیبهشت 94 آغاز شد.

وی تصریح کرد: عرشه‌های پل هم‌اینک در استان اصفهان در دست‌ساخت است که قرار است در مرداد سال آینده به اتمام می‌رسد و تا اوایل شهریور نیز کار نصب و راه‌اندازی آن انجام می‌شود.

پل چهارم بشار یاسوج در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث در حال احداث است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پل سوم بشار یاسوج روند اجرای این طرح را ناراضی کننده دانست و گفت: پیمانکار و مجری طرح باید دست از کارهای نمایشی بردارد و با دلسوزی و احساس مسئولیت بیشتری وارد میدان شود.

وی گفت: طرحی که از سال 82 تاکنون عملیات اجرایی آن آغازشده و چندین بار در طول سالیان گذشته وعده بهره‌برداری از آن نیز داده شده، اکنون دستگاه متولی دلیل رکود و توقف آن را وجود معارضات اجتماعی اعلام می‌کند که پیش از کلنگ زنی این طرح باید حل می‌شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه گردشگری آبشار یاسوج، گفت: ساماندهی و بهسازی فضای موجود و پیرامونی آبشار یاسوج بهانه‌ای برای دست‌درازی سودجویان و متصرفان به زمین‌های اطراف شده است.

وی برخی دیوارکشی‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در فضای پیرامونی آبشار یاسوج را یادآور شد و گفت: طرح بهسازی و اقدام‌های عمرانی باید با محوریت و نظارت دقیق دستگاه‌های متولی و نظارتی انجام شود.

وجود گره‌های ترافیکی به‌ویژه در ورودی آبشار، کمبود نیرو و افراد راهنما در طول مسیر، نبود پارکینگ مناسب، نامنظم بودن برخی مغازه‌ها، نبود کمپینگ های مناسب اقامتی و بهداشت همچنان از عمده‌ترین معضلات و مشکلات موجود در این منطقه تفریحی و گردشگری است که ضرورت ساماندهی و رفع سریعتر آنها بیش از گذشته ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بازدید از پارک غدیر یاسوج اقدامات انجام شده شهرداری در این فضای تفریحی را قابل تقدیر دانست و گفت: یکی از طرح‌های مهم عمران و جامع شهری یاسوج ساماندهی و زیباسازی حریم رودخانه بشار البته با رعایت تمامی شرایط و ضوابط و با هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی باشد.

احمدی همچنین با غرس یک اصله نهال در پارک غدیر یاسوج بر ضرورت حفاظت از طبیعت و منابع زیست محیطی به‌ویژه در ایام نوروز تأکید کرد.

وی با تقدیر از تشکل زیست‌محیطی مردم‌نهاد نهضت سبز زاگرس و اقدام‌های انجام‌شده آنها در بخش‌های مختلف نیکوکاری، حمایت از کودکان بی سرپرست و زیست‌محیطی آنها، خواستار استفاده از ظرفیت وتوان این تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز