استاندار سمنان:

در نوروز ۹۶ ، حدود ۳۲۰ هزار نفر در استان ما حداقل یک شبانه روز اقامت داشتند

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۱:۴۸:۳۰
کد خبر: ۶۸۹۵۵۱
در نوروز  ۹۶ ، حدود ۳۲۰ هزار نفر در استان ما حداقل یک شبانه روز اقامت داشتند
استان سمنان هرساله در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای صدها هزار هموطن مسافر است که به تاکید استاندار مردم این دیار چهار فصل در بهار 97 باید بیش از پیش خالق بهترین تابلوی مهربانی و خدمات رسانی به مسافران این خطه باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  سید شهاب‌الدین چاوشی روز شنبه این راهبرد را در جلسه هماهنگی سفرهای نوروزی در سالن مدیریت بحران استانداری خواستار شد و افزود: هم افزایی در ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی باید به نحوی باشد تا این خدمات و حین رفتارها در اذهان رهگذران ثبت شود.

وی با تاکید بر ارایه رفتار مناسب با گردشگران خارجی و تامین آسایش و امنیت مسافران نوروزی، تصریح کرد: رفتارها و خدمات در این ایام به ویژه به گردشگران خارجی معرف قداست جمهوری اسلامی ایران است.

چاوشی با بیان این که همه ما در قبال پرچم و کشورمان مسوول هستیم ، ادامه داد: حسن رفتار با مردم و گردشگران خارجی، تبلیغات و تخریب‌ها غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی را بی‌اثر می‌کند و مردم و ایران را آنچنان که هست معرفی می‌کند نه آنچنان که بیگانگان می‌خواهند.

استاندار سمنان به ضرورت تامین امنیت عمومی در جاده‌ها و شهرها اقامتگاه‌ها اشاره و اضافه کرد : دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات و صنعت و معدن رصد منظم کالاها را به صورت جدی پیگیری کنند و با سودجویان فرصت طلب مقابله کنند.

وی باز بودن مساجد و اماکن مذهبی بین راهی را در ایام عید و در همه ساعات شبانه روز ضروری دانست و اظهارداشت : متولیان ستاد تسهیلات نوروزی باید به این مساله مهم توجه داشته باشند و نباید درب مسجدی به هر دلیلی بسته بماند.

چاوشی به استقرار پایگاه امداد و نجات و آمادگی همه‌جانبه این نهاد‌ها تاکید کرد و گفت : اورژانس‌ها و بیمارستان‌های همه شهرها باید آماده سرویس‌دهی در این ایام باشند و برخی ایراداتی که از گذشته وجود داشته در ایام نوروز پذیرفته نیست.

استاندار سمنان همچنین بر رفع نواقص احتمالی در پمپ بنزین‌ها و دستگاه C.N.G گاز طبیعی تاکید کرد.

وی نظم را لازمه پیشرفت هر جامعه‌ای دانست و بیان داشت : امروز که غرش موشک جمهوری اسلامی پیش از پرتاب شدن گوش مستکبرین را کر کرده باید در نظم موارد جزیی نیز پیشگام بود تا خللی در امورات حس نشود.

استاندار سمنان ظرفیت حضور انبوه مسافران و گردشگران را فرصتی برای معرفی قابلیت‌های آثار فرهنگی، تاریخی استان برشمرد و گفت: همه نهادهای مرتبط باید برای ارایه خدمات مطلوب پای کار بیایند.

استان سمنان در ایام نوروز آماده ارایه خدمت به 70 هزار نفر در هر شب است و افزایش اقامت و ماندگاری مسافران از اهم برنامه‌های مدیران دستگاه‌های متولی در این ایام است، 15 درصد از اماکن پیش‌بینی شده برای اسکان از سوی آموزش و پرورش، 35 درصد شهرداری و کمپ‌های موقت، 15 درصد ادارات آموزشی، پنج درصد اقامتگاه بوم‌گردی است.

برآیندها مبین این است که به خاطر افزایش انگیزه اقامت مسافران در سمنان تدابیر ویژه ای اتخاذ شد به طوری که در کنار برنامه های فرهنگی، آیینی متنوع، مسافرانی که از 28 ماه اسفند تا 28 فروردین 97 یک شب در این استان اقامت کنند، جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.

همچنین شعار 'بگرد، ببین، بمان' راهبرد جذب مسافران و گردشگران از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مطرح شد که مبنای آن تغییر رویکرد در نوع خدمات دستگاه های اجرایی در تعطیلات نوروزی و اقامت مسافران است.

بر اساس آمار موجود در هر 60 دقیقه حدود 300 تا 400 وسیله نقلیه از محورهای استان عبور می کنند، در زمان اوج سفرها در این مدت به طور متوسط بیش از یکهزار و 200 خودرو از محورهای استان عبور می کنند که در مجموع سالانه بیش از پانزده میلیون نفر از جاده های این سمنان تردد دارند.

 

 

 

نظر شما