اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی

افزایش ۲۳۵ درصدی شماره‌گذاری خودروهای صفرکیلومتر در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۷:۳۶:۴۹
کد خبر: ۶۸۹۶۹۵
افزایش ۲۳۵ درصدی شماره‌گذاری خودروهای صفرکیلومتر در آذربایجان‌غربی
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از افزایش ۲۳۵ درصدی شماره‌گذاری خودروهای صفرکیلومتر در استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سردار ناصر اصلانی در نشست خبری پایان سال نیروی انتظامی استان در جمع اصحاب رسانه گفت: امسال، چهارشنبه آخرسال از امن ترین چهارشنبه‌ها در سالیان مختلف بود به‌طوریکه آمار مصدومین و اتفاقات کاهش قابل توجهی داشت.

وی افزود: امسال جمع کشفیات موادمحترقه حدود ۴میلیون و ۱۵۰هزار فقره بود نسبت به سال قبل ۱۳درصد افزایش را نشان می‌دهد و در این راستا ۲۷۲ نفر دستگیر و از این تعداد ۸۰ نفر با اخذ تعهد و توجیه آزاد شدند.

وی اضافه کرد: ۲ نفر از همکاران نیروی انتظامی براثر ماموریت و برخورد موادمحترقه با آنها دچار مصدومیت جزئی شدند ضمن اینکه امسال در مجموع این روز ۲۶۷ نفر مصدوم  شدند که نسبت به سال گذشته کاهشی ۱۴ درصدی داشت.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال آمار قطع عضو نیز به ۵ مورد کاهش یافت که نسبت به سال گذشته که  ۱۲ مورد بود کاهش قابل توجهی را شامل شد.

اصلانی با اشاره به تماس ۷۳۲۳۴۸ نفر با سامانه پلیس ۱۱۰ طی سال جاری گفت: از این تعداد تماس ۲۷۶۸۲۰ عملیاتی شد و ۴۵۵۵۶۴ مورد نیز اخذ راهنمایی از پلیس بود.

اصلانی به آمار کشفیات مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، ۱۷ تن و ۷۲۸ کیلو اتواع موادمخدر، صنعتی و روانگردان‌ها کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مورد همچنین ۸۱ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر متلاشی شد ضمن اینکه ۶۸۰ نفر قاچاقچی عمده و ۴۵۸۰ نفر توزیع کننده جزء و خرد دستگیر شدند همچنین تعداد معتادان جمع آوری شده ۱۸۵۶۳ نفر بودند که ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.

اصلانی گفت: امسال شاهد کشف ۸۲ درصدی سرقت‌های مهم بودیم ضمن اینکه ۲۷۸ پرونده جرائم اقتصادی به‌ارزش ریالی ۱۰۷۰میلیارد ریال، کشفیات کالای قاچاق با ارزش ریالی ۱۰۸۹ میلیارد ریال بودیم.

وی افزود: ۱۰۹ باند سرقت نیز امسال منهدم شدیم و از ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۷۶ میلیارد ریال اموال مسروقه از مالخران کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: تعداد ۵۸۰۰۰ خدمات در حوزه انگشت نگاری و سوء پیشینه نیز در نیروی انتظامی استان انجام شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۱۱۴ درصد سرقت های مسلحانه، ۱۰۱ درصد قتل ها، ۱۰۰ درصد پرونده‌های مربوط به تجاوز به عنف، ۹۶ درصد سرقت های به عنف، ۹۵ درصد پرونده‌های جعل، ۹۳ درصد پرونده‌های کلاهبرداری و مجموعا  ۸۰ درصد مجموعه سرقت ها کشف شد.

اصلانی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی پرونده‌های پلیس فتا گفت: امسال ۱۱۳۵ فقره پرونده مربوط به فضای مجازی و سایبری در پلیس فتای استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۰۲۵ پرونده کشف و مختومه شد.

وی افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت تهدید و اخاذی اینترنتی بیشترین حجم از پرونده‌های این حوزه را تشکیل می‌دادند ضمن اینکه از این تعداد پرونده، ۵۴ درصد در شبکه اجتماعی تلگرام و ۱۲ درصد در شبکه اجتماعی اینستاگرام رخ داد.

اصلانی همچنین در مورد عملکرد یکساله پلیس مبارزه با قاچاق هم گفت: از ابتدای سال جاری ۲۷۳۳ نفر متهم در رابطه با قاچاق دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۲۱ باند تهیه و توزیع کالای قاچاق متلاشی و ۱۰۵۴ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۲ درصدی تصادفات جرحی استان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۳۴۸۹ نفر در تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند ضمن اینکه نسبت به سال گذشته ۲درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد تصادفات خسارتی ۲۶۱۸ مورد بوده که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در طی این مدت همچنین ۵۰۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار بیانگر کاهش ۴ درصدی آمار جان باختگان حوادث رانندگی است.

اصلانی در مورد وسائط نقلیه توقیف شده در کشور هم گفت: بیش از ۳۶۷۴۱ دستگاه انواع خودرو و ۷۵۰ دستگاه موتورسیکلت بدلیل ۳ تخلف همزمان رانندگان متخلف توقیف شدند.

اصلانی در مورد خدمات انتظامی ارائه شده از ابتدای سال هم گفت: در سالی که گذشت، ۱۰۳۹۴۱ گواهینامه صادر شده که این آمار نسبت به سال گذشته  ۵ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۶۹۲۳ مورد برای خودروهای نوپلاک هموطنان استان شماره‌گذاری انجام شد که نسبت به سال گذشته ۲۳۵ درصد رشد داشت ضمن اینکه ۱۲۴۸۷۴ مورد نیز تعویض پلاک انجام شد.

وی همچنین افزود:  ۹۸۹۶ جلسه کمیسیون ماده ۵ برای اعتراض رانندگان به جریمه خود در طی یک سال تشکیل شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تعداد ۱۰۵۷۴۷ فقره گذرنامه از ابتدای سال جاری صادر شده که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است.

اصلانی به رشد ۴۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در مراکز مشاوره کلانتری‌ها هم اشاره کرد و گفت: ۲۳۵۸۵ فقره پرونده از ابتدای امسال تشکیل شد که از این تعداد۱۹۱۰۳ فقره به صلح و سازش منجر شد که بیانگر آمار ۸۱ درصدی است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مها در استان به عنوان چهارمین نقطه کشور در سال ۹۶ گفت: این مرکز با سرمایه‌گذاری ۲میلیارد تومانی ایجاد شد و با راه‌اندازی این مرکز طی ۴ ماه ۱۰۰ نفر در آن ثبت نام کرده اند.

اصلانی گفت: مرکز ۱۹۷ با هدف دریافت انتقاد از پلیس، شکایات، پیشنهاد و درخواست و تقدیر و تشکر راه‌اندازی شده که از ابتدای سال جاری ۸۸۵۴ مورد از ۱۹۰۶۲ تماس انجام شده عملیاتی شده است.

وی افزود: از آمارهای بدست آمده، تماس‌های منجر به انتقاد ۳ درصد، تماس‌های منجر به شکایت ۲ درصد و تماس‌های منجر به پیشنهاد ۳ درصد کاهش داشته و تماس‌های منجر به تقدیر و تشکر ۳.۵۵ درصد افزایش یافته است.

اصلانی گفت: از ابتدای سال جاری مجموعا ۱۰۹ تماس و ارتباط مردمی به‌صورت مستقیم (تماس مستقیم با فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی) با مردم برقرار شده است ضمن اینکه در ۱۸ جلسه ۱۱۶۹ نفر بصورت حضوری مراجعه و چهره به چهره ملاقات شده است.

وی اضافه کرد: ۱۲۰۰ جلسه آموزشی در محلات برای پیشگیری، ساخت ۱۹ فیلم کوتاه در زمینه پیشگیری از حوادث ۴شنبه سوری، ساخت ۱۷ مستند آموزشی اطلاع رسانی و ۲۰۰ پیام رادیویی ترکی فارسی کردی درمورد ۴شنبه سوری و نوروز منتشر شده است.

اصلانی با اشاره به کاهش ۸ درصدی کارت‌های پایان خدمت صادر شده گفت: امسال ۱۶۱۳۲ فقره کارت پایان خدمت صادر شده ضمن اینکه در طی این مدت ۱۲۵۰ مورد مجوز خروج از کشور، ۲۱۹۷۵ مورد معافیت تحصیلی، ۹۹۸ مورد معافیت کفالت نیز صادر شده است.

وی افزود:  ۱۱۸۵ مورد میز درخواست موارد خاص رسیدگی شده ضمن اینکه صدور کارت معافیت پزشکی با  ۵ درصد کاهش به ۱۶۴۶ مورد رسیده و ثبت نام جریمه مشمولان غایب در استان با ۱۲۸ درصد افزایش به ۲۵۴۲ مورد رسیده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پلمپ صنوف متخلف  کاهش ۴ درصدی داشته است افزود: در طی سال جاری ۷۶۰۰۰ مورد صنوف متخلف پلمپ شده‌اند درحالیکه ۲۱۲۲۵ فقره مراجعه برای اخذ صلاحیت و پروانه صنفی انجام شده است.

وی اظهار کرد: آمار کشف مشروبات الکی ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طی یکسال گذشته، طرد افراد خارجی هنگام خروج از مرز ۱۷۸۹۰ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است.

اصلانی به آمادگی پلیس برای ایام نوروز هم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ برای ایام نوروز آماده کمک به مردم است.

وی اظهار کرد: در طی این ایام ۴۲ ایست بازرسی مقطعی تشکیل خواهد شد ضمن اینکه  مجموعا ۲۵ ایستگاه نوروزی ویژه در پارک‌های سطح استان ایجاد و بیش از ۸۰۰۰ همکار انتظامی در ایام نوروز شبانه روزی همکاری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۸۰ واحد گشتی در طول نوروزی گشت زنی خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز