استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

ایفای نقش موثر تر کارگروه های تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۴:۳۷:۴۷
کد خبر: ۶۸۹۹۵۶
ایفای نقش موثر تر کارگروه های تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی
با حضور استاندار خراسان رضوی آخرین شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این جلسه گفت: با توجه به تغییراتی که در بودجه سال 97 دیده شده است و با بهره گیری از ظرفیت های قانونی دیگر، باید نقش شورای برنامه ریزی و توسعه در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها برای توسعه و پیشرفت استان افزایش یابد.

وی با بیان این که این شورای دارای هویت کلی برای برنامه ریزی استان است؛ افزود: در مجموع عملکرد این شورا در استان طی سال جاری مطلوب بوده اما تغییرات بودجه 97 اعم از واگذاری اختیار جابه جایی اولویت های بودجه دستگاه ها به استان و تفویض برخی اختیارات دیگر؛ ضرورت دارد نقش شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه های تخصصی در بودجه 97، برای اعضا تبیین شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باید همه اعضای شورا در جریان این تغییرات قرار گیرند تا سال آینده با بهره گیری از این ظرفیت ها بتوانند با تصمیمات صحیح در حوزه های مختلف نقش موثر خود را در توسعه استان ایفا نمایند.

رشیدیان تصریح کرد : هر یک از اعضای این شورا در عین آنکه نماینده سازمان خود هستند باید نگاهی کلی و فرادستگاهی هم به توسعه استان داشته باشند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه بسیاری که برای توسعه استان در بخش های مختلف وجود دارد باید با برنامه دقیق و صحیح از آن ها بهره برد.

استاندار خراسان رضوی افزود : باید در سال آینده با درایت و همدلی بیشتری عمل شود و کارگروه های مختلف با سرعت و دقت بالاتری مباحث را پیگیری کنند.

رشیدیان تاکید کرد: انتظار است کارگروه های تخصصی ذیل شورا با حساسیت ویژه برای اصلاح وکوتاه تر کردن فرآیند ها به منظور تسریع در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها اقدام کنند تا نقش این شورا بیشتر شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب بارش ها در سال جاری و مسائل حوزه آب استان هم گفت: باید اهمیت بهره وری آب در تمامی بخش ها اعم از صنعت، کشاورزی و شرب تبیین شده و همراهی، همکاری و مشارکت مردم در بخش های مختلف در مدیریت صحیح و بهینه منابع آب محدود موجود، افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در این صورت مشکل جدی نخواهیم داشت اما بدون همراهی مردم در تمامی بخش ها نمی توان بدون چالش و بحران جدی این سال را پشت سر نهاد.

رشیدیان با اشاره به برخی بحران ها و حوادث چون زلزله و سیل در ابتدای سال در استان، اظهار کرد: در جریان این حوادث سرعت عمل دستگاه ها در خدمات رسانی بسیار مطلوب بود به گونه ای که در ظرف کمتر از هشت ماه یک هزار و 700 واحد مسکونی، نوسازی و به روستائیان آسیب دیده تحویل شد اما اولویت و مساله مهمتر در قبال این حوادث؛ پیشگیری است.

وی تاکید کرد: در این راستا مقاوم سازی منازل روستائیان و بازسازی بافت های فرسوده به عنوان یک ضرورت در قالب اجرای طرح بازافرینی بافت های فرسوده شهری که امسال توسط رئیس جمهوری در سطح کشور و استان کلید خورد در سال 97 با جدیت پیگیری می شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اقدام جدی دیگری که در حوزه افزایش ایمنی و کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن در سال 97 دنبال می شود ؛ بازسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده درون و برون شهری است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه میزان تخصیص اعتبارات استان اعم از جاری و عمرانی را 57.8 درصد ذکر کرد و گفت: از مجموع 22 هزار میلیارد ریالی اعتبارات استان 11 هزار و 670 میلیاردریال آن تا کنون تخصیص یافته است.

 

رضا جمشیدی حجم کل اعتبارات هزینه ای استان را طی امسال پنج هزار و 630 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تا کنون 103.2 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است که مهمترین بخش آن اعتبارات استانی به میزان پنج هزار و 90 میلیارد ریال با تخصیص 105 درصد می باشد.

وی اظهارکرد: در این میان 140 میلیارد ریال برای پرداخت حقوق و مزایا کسری داشتیم که اختصاص یافته اما هنوز ابلاغ نشده اما این مبلغ از سایر منابع تامین و پرداخت شد.

وی افزود: از محل 14 هزار و 570 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی استان هم تا کنون پنج هزار و 910 میلیارد ریال به میزان 40.6 درصد تخصیص داشته است.

جمشیدی عنوان کرد: پارسال از 13 هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی استان 38 درصد تخصیص یافته بود که امسال وضعیت بهتری داریم .

به گفته وی ، یک هزار و 100 میلیارد ریال تخصیص اعتبارات سه درصد نفت و گاز هم طی هفته اخیر در اختیار استان قرار گرفته است و از این محل پرداخت حقوق و مزایای نیروهایطرحی در حال پرداخت است.

 

نظر شما