توصیه‌های مهم بهداشتی در این ایام نوروز کرونایی

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۸:۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۹۰۰۱۹
مدیر سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای حفظ سلامت خود و خانواده از آب لوله کشی شهرها ذخیره و به هنگام مسافرت از آن استفاده کنید.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا قلعه گلاب  گفت : ترجیحا در این ایام کرونایی به سفر نروید ولی در هر صورت به هنگام سفر برای نگهداری غذاهای داغ از ظروف یکبار مصرف گیاهی یا آلومینیومی استفاده و از خرید هرگونه مواد خوراکی از فروشندگان دوره گرد جداً خودداری نمایید .

وی با بیان اینکه در صورت بروز هر گونه علائم تهوع، استفراغ و اسهال و سرفه و تب و ... باید به اولین مرکز درمانی مراجعه کرد، اظهارکرد: از خوردن غذا و آشامیدنی ها در رستوران و مراکز عرضه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند خودداری کنید .

مدیر سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: مسافران می توانند برای آشنایی بیشتر با وضعیت بهداشتی رستوران ها از اپلیکشین درجه بندی رستوران ها استفاده کنند که این اپلیکیشن از طریق اینترنت قابل مشاهده است .

قلعه گلاب با اشاره به اینکه در مسافرت باید همواره صابون مایع به همراه داشت، ادامه داد: قبل از مصرف غذا و یا پس از اجابت مزاج، دست های خود را از وجود میکروب های بیماری زا پاک کرده و در هنگام مسافرت استحمام روزانه داشته باشید و برای اجتناب از اطلاع به بیماری های عفونی، روده ای و پوستی همواره از وسایل شخصی استفاده کنید .

وی تصریح کرد: در حین مسافرت مسمومیت با گاز منواکسید کربن را جدی گرفته و از وسایل گرمایشی مانند زغال، پکنیک در فضای بسته مانند چادر مسافرتی و کابین خودرو که باعث مسمومیت و خفگی می شود خودداری نمایید .

مدیر سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید به ویژه از ساعت 10 صبح تا 14 ظهر دوری کرده و در فضای باز حتما از عینک آفتابی ضد پرتو های فرابنفش خورشیدی با فاکتور حفاظتی تا400 نانومتر استفاده کنید.

خبرنگار: مهناز علیجانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز