شهردار شاندیز خبر داد

برگزاری جشنواره بزرگ میراث ایرانیان در شاندیز

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۸:۰۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۰۰۵۹
شهردار شاندیز گفت:جشنواره میراث ایرانیان که کار مشترک و بزرگی بین مجموعه شهرداری شاندیز و کانون تبلیغاتی افشین است از 29 اسفند سال جاری الی 15 فروردین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،بهرام نکاحی در نشست خبری اعلام برنامه های نوروزی شهرستان شاندیز گفت:جشنواره میراث ایرانیان که کار بزرگی در حوزه گردشگری محسوب میشود با حضور 90 مجموعه با غرفه هایی در سه قسمت مختلف پارک جنگلی شاندیز باحضور نمایندگانی ازشهرهای مشهد ،شاندیز، اصفهان ،تبریز و شیراز برگزار میشود.

وی افزود: این جشنواره که کار مشترک بین شهرداری شاندیز و کانون افشین است مقدمه ای برای برگزاری جشن ها و برنامه های بزرگتر در حوزه گردشگری و ارایه خدمات هر چه بهتر به گردشگران خواهد بود.

نکاحی با اشاره به جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی ادامه داد:شاندیز بدلیل رویکرد گردشگری و حجم بالای گردشگران ،نیازمند بستری مناسب برای خدمت به این جامعه میلیونی خواهد بود ولی عمده خدمات ،در حوزه غذا ورستوران بوده که از سوی بخش خصوصی رقم خورده است لذا مجموعه شهرداری شاندیز به جذب سرمایه گذار به ویژه در بخش گردشگری نگاه خاصی دارد.

رییس شورای شهر شاندیز نیز در این نشست گفت: شاندیز تنها شهری است که در استان زیر ساخت های گردشگری را دارد چرا که زمین های پشت رودخانه شاندیز از چندین سال قبل خریداری شده تا امکانات رفاهی و گردشگری برای مردم فراهم شود،همچنین شورای شهر جدید از زمانآغازبه کار اقدام به جذب سرمایه گذار در این حوزه کرده است.

رجبعلی صاحبی در خصوص پرتردد بودن شاندیزادامه داد: طی بررسی های اخیر در یک روز از ساعت 7 الی 16 حدود 15 هزار ماشین سواری و 1600 خودرو سنگین از ورودی شهر عبور کرده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاندیز با اشاره به این که شهر اولین منطقه نمونه گردشگری کشور است گفت:این شهر از ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه طبیعی و تاریخی برخوردار است که همت و تلاش مسیولین در برگزاری رویداد ها و جشنواره هایی نظیر میراث ایرانیان باعث شکوفایی این استعداد شهر و ماندگاری بیشتر زایران و گردشگران میشود.

علی اکبر احمد زاده ادامه داد:برگزاری مناسب هفته فرهنگی شهر،استانداری را بر این داشت که شهر شاندیز را به عنوان میزبان هفته فرهنگی شهرستان های استان انتخاب کند که 28 شهرستان استان به صورت نوبتی ازاردیبهشت سال 97 برنامه های هفته فرهنگی خود را در محل پدیده شاندیز برگزار خواهند کرد.

محمد دوغایی عضو شورای شهر نیز گفت: شاندیز به عنوان نگین سبز گردشگری استان انتخاب شده است که مجموعه سرخاندیز با با ذخیره سازی 1.5 میلیون متر مکعب آب و فضای مفرح میتواند فضای مناسبی برای جذب گردشگر خصوصا در اینده خواهد بود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز