سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی خبر داد؛

ورود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر و مسافر به استان طی سه روز گذشته

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۰:۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۹۰۱۶۲
ورود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر و مسافر به استان طی سه روز گذشته
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود یک میلیون و 794 هزار و 207 نفر به استان از روز 25 تا 27 اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهدی فروزان با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، دو  درصد رشد دارد.

وی افزود: 168 هزار و 775 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، هفت درصد رشد داشته است. 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 61 هزار و 257 نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد چهار درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده اند را  نیز 38 هزار و 327 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته 11 درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 تا 27 اسفند ماه به استان وارد شده اند هم یک میلیون و  525 هزار و 848  نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش 9 درصدی مواجه بوده است.

 سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این روز به مشهد مقدس هم گفت: در تاریخ 25 تا 27 اسفند ماه یک میلیون و 168 هزار و 381  نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، یک درصد رشد دارد.

فروزان افزود: 101 هزار و 843 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به  مشهد مقدس وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، چهار درصد کاهش داشته است. 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 61 هزار و 257 نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده اند که با رشد 4.5 درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را  نیز 38 هزار و 157 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است. 

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 تا 27 اسفند ماه به مشهد مقدس وارد شده اند هم 967 هزار و 124 نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 1.8 درصدی مواجه بوده است.

 

 

 

 

نظر شما