با حضور استاندار خراسان رضوی:

بازگشایی میدان سعدی از مسیرهای اصلی و قدیمی مشهد با اتمام ایستگاه خط ۲ قطارشهری

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۰۴:۲۴:۴۸
کد خبر: ۶۹۰۱۶۴
بازگشایی میدان سعدی از مسیرهای اصلی و قدیمی مشهد با اتمام ایستگاه خط ۲ قطارشهری
استاندار خراسان رضوی گفت : مسئولان خدمت موثر به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و در انجام وظیفه بیش از هر امری حق الناسی را که در پذیرش مسئولیت بر گردن دارند ، مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ علی رضا رشیدیان ظهر یکشنبه درحاشیه بازگشایی میدان سعدی مشهد با اشاره به اینکه بیت از شعر سعدی که "سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز – مرده آن است که نامش به نکویی نبرند" افزود : باید تلاش کنیم با اقدامات نیک که اثر آن بر زندگی مردم و تسهیل شرایط برای آنان اثر دارد ، به بهبود و ارتقا شهر و استان و کشور خود کمک کنیم ضمن آنکه خدمت صادقانه منجر به ماندگاری نام خادمان مردم در اذهان آنها می شود.

 وی با تقدیر از شهرداری و شورای شهر مشهد برای بازگشایی این مسیر بعداز مدت ها گفت : در روزهای واپسین سال 96 شهرداری خبرهای خوبی برای مردم مشهد داشت که بازگشایی میدان سعدی که بیش از 10 سال مسدود بود و و یکی از میدان های قدیمی و پرخاطره شهر برای مردم و زائران است از جمله آنها می باشد.

وی اظهار کرد : ایستگاه مترو این مسیر در خط دوم قطار شهری هم آماده شده و با بازگشایی میدان و این ایستگاه هم ترافیک این محدوده که از مسیرهای اصلی ومرکزی شهر است به نوعی شکسته شده و تعدیل می شود و سهولت در رفت و آمد ها هم از دستاوردهای این بازگشایی است که به نوعی عیدی شهرداری و شورای شهر مشهد به مردم محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مهم استان در سال 97 در حوزه شهری با اشاره به طرح بازآفرینی بافت های فرسوده شهرها گفت : این طرح نیازمند مشارکت جدی شهرداری ، بخش خصوصی و دولت است و با فعال سازی حوزه ساختمان و رونق این بخش ، ایجاد اشتغال و بیش از آن بازسازی ومقاوم سازی بافت های فرسوده شهری که خطری برای شهرها محسوب می شود را رقم می زند.

وی عنوان کرد : تسهیلات ارزان قیمت شش درصد آن فرصت خوبی است که شهرهای دارای بافت فرسوده به این طرح بپیوندند و کار را شروع کنند.

وی اقدام موثر دیگر در حوزه شهری که که اثرات مثبت چندگانه بر شهرو استان ،ایمنی و اشتغال دارد را نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده درون و برون شهری داست که برای سال 97 در دستور کار دولت و به تبع آن استان است.

 رشیدیان افزود : طرحی که به تاکید رئیس جمهوری شرایط مناسبی هم برای آن دیده شده و دارندگان این خودروها اعم از ناوگان سنگین و سبک بهنگام تحویل خودروی فرسوده و دریافت خودرو جدید نیمی از بهای آن را می پردازند و50 درصد مابقی طی اقساط دراز مدت پرداخت می شود.

 وی گفت : این طرح هم کاهش آلودگی شهرها و هم سلامت و ایمنی مردم در جاده ها ، توسعه اشتغال در حوزه صنعت خودروسازی و رونق این بخش را در پی دارد.

میدان سعدی از میادین اصلی و پرتردد و قدیمی شهر است از حدود 10 سال قبل به دلیل اجرای خط دوم قطار شهری مشهد مسدود شده بود و امروز با اتمام این ایستگاه ، مسیر بازگشایی و در اختیار ترافیک قرار گرفت.

 

 

 

نظر شما