"استاندارلرستان " ،تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در حوزه اشتغال استان /سمن ها آلوده مسائل سیاسی و دولتی نشوند/لزوم ارتباط اقتصاد و محیط زیست

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۲:۰۲:۰۴
کد خبر: ۶۹۰۲۳۵
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در حوزه اشتغال استان /سمن ها  آلوده مسائل سیاسی و دولتی نشوند/لزوم ارتباط اقتصاد و محیط زیست
" سید موسی خادمی " بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در حوزه اشتغال استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان؛ خادمی در جلسه مدیران انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: برای ایجاد ارتباط با تشکل‌ها باید مکانیزم درستی تعریف کرد و در این راستا ضروری است مدیران و بدنه دستگاه‌ها برای ایجاد این ارتباط در سطوح مختلف تلاش کنند.

 وی افزود: حضور نمایندگان سمن‌ها و نوع فعالیت آنان بخصوص در شهرستان‌ها نشان می‌دهد که این نوع کار در استان پویا و زنده است.

خادمی  با اشاره به برخی از نظریه پردازان در حوزه سیاسی ،تصریح کرد: طبق گفته این نظریه پردازان دولت شرّ لازم است بعبارتی وجود دولت لازم ولی شرّ است.

وی  بیان کرد: وجود احزاب، تشکل‌ها و دیگر انجمن‌های مردمی با هدف دفاع از حقوق مردم در جهت کم کردن این شرّ است.

خادمی با بیان اینکه دولت‌ها به طور طبیعی دارای قدرت بوده و مشروعیت آن به دست خودشان است، خاطر نشان کرد: بنابراین به دنبال توسعه و گسترش حوزه قدرت و مشروعیت خود هستند و بشر در مقابل فشار دولت‌ها همواره در صدد محدود کردن قدرت آنها بوده است.

وی ادامه داد: وجود NGOها در ایران طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته و می توانند در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق شهروندی، محیط زیست، کمک‌های اجتماعی، تحت عنوان خیرین به معنی خاص در راستای توسعه ایران نقش ایفا کرده و کارهای بزرگی انجام دهند.

خادمی با تاکید بر اینکه باید مواظب بود که این تشکل‌ها آلوده مسائل اقتصادی، سیاسی و دولتی نشوند، گفت: گرایش و تمایل سیاسی صرفا به معنای گرایش به یک حزب و جریان اعم از اصلاح طلبی و اصول گرایی نبوده بلکه در برگیرنده بسیاری از رفتارهاست که با تمایل به تعریف و یا تخریب گرایشی صورت می گیرد.

وی  عنوان کرد: رفتارهایی که ریشه در کسب قدرت دارند در واقع رفتارهای سیاسی هستند که انجمن‌های مردم نهاد باید از آنها خودداری کنند.

خادمی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی مسائل و مشکلات فراوانی وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از مردم در نیازهای اولیه زندگی خود مشکلات جدی دارند و انجمن‌های مردم نهاد و سمن‌ها می‌توانند برای رفع این نیازها اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد در حوزه اشتغال ،خاطر نشان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری می‌توان با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی روستایی کارآفرینی کرد.

خادمی  بر لزوم ارتباط اقتصاد و محیط زیست تاکید کرد و گفت: همراهی نکردن مردم در حفاظت محیط زیست ناشی از تعریف نشدن نفع فردی محیط زیست برای آنها است حال آنکه با پیوند اقتصاد مردم با محیط زیست می‌توان در آنان انگیزه ایجاد کرد تا خودشان در حفاظت از محیط زیست پیش قدم شوند.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار تا شهریور موضوع آتش سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی مطرح می‌شود، افزود: باید این آمادگی در انجمن‌های مردم نهاد وجود داشته باشد تا برای مقابله با این مشکلات به دولت کمک کنند چراکه دولت با توجه به کمبود امکانات به تنهایی نمی‌تواند با این مشکلات مقابله کند.

خادمی  با اشاره به غیرانتفاعی بودن انجمن‌های مردم نهاد ،افزود: سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد نباید آلوده مسائل و مباحث اقتصادی شوند تا بتوانند کارکرد و جایگاه خود را حفظ کنند.

وی  با استقبال از تاسیس انجمن‌های مردم نهاد در لرستان ،بیان کرد: امید است بتوان از ظرفیت این انجمن‌ها در توسعه استان بهره گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز