شهردار طرقبه عنوان کرد

اولویت در نگه داری از باغات و طبیعت بکر طرقبه

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۷:۰۴:۱۴
کد خبر: ۶۹۰۳۶۷
اولویت در نگه داری از باغات و طبیعت بکر طرقبه
شهردار طرقبه گفت:هدف اصلی شهرداری نگه داری از باغات و طبیعت بکر طرقبه است و در این راستا دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای مطالعات راهبردی قرار داد بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازمشهد،علیرضا خادم پیر در نشست خبری پاسداشت آیین نوروز گفت:برای طرح های نوروزی ، برنامه ریزی ها از دی ماه سال 96 در قالب هفت کمیته برنامه ریزی شامل کمیته های عمران ،خدمات شهری فضای سبز ،حمل ونقل ترافیک ،فرهنگی اطلاع رسانی ،تبلیغات وکمیته ارزشیابی برای خدمت هرچه بهتر به مردم و گردشگران و زایران صورت گرفته است.

وی با اشاره به جمعیت 22 هزار نفری طرقبه ادامه داد: از ابتدای سال 96 تا 27 اسفند ماه تعداد 17  میلیون و93 هزار و 627  خودرو وارد شهر طرقبه شدند که شاهد رشد دو برابری ورود خودرو به این شهر نسبت به سال 93 بوده ایم.

خادم پیر در خصوص جاذبه های شهر تصریح کرد: از عواملی که باعث افزایش بازدید از طرقبه بوده علاوه بر میهمان نوازی ساکنین میتوان به طبیعت زیبا ومناطق گردشگری نظیر چالیدره وبند گلستان وهمچنین دره ارغوان بوده اشاره کرد،همچنین در تابستان سال 97 در بحث گردشگری مجتمعی با اعتبار بالغ بر 300 میلیارد ریال در چالیدره افتتاح خواهد شد که میتواند نظر گردشگران را به خود جلب کند.

وی در خصوص زیبا سازی شهر برای نوروز عنوان کرد:با شناسایی کمیته عمران، بیش از 21 هزار متر مربع در یک ماه اخیر آسفالت کوچه ها وخیابان  های سطح شهر انجام شد وحدود 5 هزار متر مربع آسفالت سطح شهر طرقبه  لگه گیری شده است همچنین بیش از 3000 مترمربع جداول شکسته ترمیم شده است و 5 هزار متر مربع سنگ فرش ها مرمت شده است.

شهردار طرقبه ادامه داد: بیش  از یک میلیون و500 هزار بوته گل رادر حال کاشت و حدود 10 هزار اسله نهال رایگان در اختیار مردم قرارگرفته است همچنین 250 باکس گل در نقاط مختلف شهر تا روز اول فروردین جانمایی و تکمیل میشود همچنین بوستان ها وپارک های شهر در بحث گل آرایی ،نظافت ،نماز خانه ها ،سرویس های بهداشتی وسیله های بازی مرمت ورنگ آمیری شده است و تعداد 2 تا پارک جدید به نام های پارک تمشک وپارک تشت علیان به تعداد پارک های شهر طرقبه اضافه شده است.

 وی با اشاره به مشکلات در مسیرمنطقه  گردشگری چالیدره گفت :در ایام زمستان ریزش خاک وسنگ های بزرگ را داشتیم که خطر های زیادی برای ماشین هایی که از مسیر نقندر و چالیدره وطرقبه  عبور میکردند ایجاد می کرد، در این راستا بیش از  25 هزار متر  مربع اصلاح مسیر صورت گرفته است همچنین ترمیم و بهسازی مزار شهدای گمنام ومزار شهدای شهر طرقبه در دستورکار کمیته عمران شهر قرار گرفته است.

خادم پیر با اشاره به چالیدره به عنوان محلی با بیشترین جذب گردشگر دراستان افزود:این مکان با 170 هکتار مساحت فقط با 10 درصد زیر ساخت ها به ارایه خدمت میپردازد که در فرودین امسال 156 هزار نفر از آن دیدن کردند،همچنین رویکرد مجموعه شهرداری طرقبه در جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری میباشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز