دستور رئیس جمهوری برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان در کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۹۰۴۶۶
دستور رئیس جمهوری برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان در کرمانشاه
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز سه‌شنبه 29 اسفند در آستانه سال جدید، از روستای زلزله‌زده 'فتاح بگ ' در شهرستان قصرشیرین بازدید کرد و دستورات لازم را برای رفع هر چه سریع‌‌تر کاستی‌ها و مشکلات زلزله‌زدگان این استان به مسوولان ذی‌ربط صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس جمهوری با حضور در کانکس‌ها و منازل روستائیان این منطقه در فضایی صمیمی با آنان به گفت‌و‌گو پرداخت و از نیازها و مشکلات آنها مطلع و دستورات لازم را برای رفع هر چه سریع‌تر کاستی‌ها و مشکلات آنان به مسوولان ذی‌ربط صادر کرد.

دکتر روحانی سپس در جمع مردم روستای فتاح بگ، ضمن تبریک ایام نوروز و آغاز سال جدید، گفت: دولت و مردم ایران در غم و رنج شما سهیم و شریک بودند و شما کار بزرگی را با صبر و مقاومت خود در برابر حادثه ناگوار زلزله انجام دادید.

وی در بازدید خود از یکی از منازل روستاییان که در برابر زلزله مقاوم بوده و آسیب چندانی ندیده است، افزود: این نشان می‌دهد اگر ما بتوانیم منازل را با اصول درست و مصالح و مهندسی خوب و دقیق بسازیم، می‌تواند در برابر بلایا و ‌مشکلات مقاوم باشد.

رئیس جمهور گفت: باید مسکن‌ها مقاوم و آمادگی‌ها در برابر بلایای طبیعی را افزایش دهیم و روحیه شما مردم قابل تحسین است؛ حفظ روحیه شاد و مقاوم با وجود مشکلات و رنج و زحمت فراوان کار راحتی نیست.

دکتر روحانی ادامه داد: تمام تلاش ما تکمیل اسکان دائمی روستاها در اسرع وقت است و اینکه بتوانیم امکانات و ساختمان‌های مورد نیاز مانند درمانگاه، مدرسه و ... را برای این مناطق فراهم کنیم.

وی افزود: دولت با همه توان تا زمانی که همه منازل مردم در مناطق زلزله زده ساخته شود در کنار شما خواهد بود.

بازدید از مناطق زلزله‌زده، دیدار با مردم روستای میرمیرواز توابع سرپل‌ذهاب و سایر مناطق و بررسی روند بازسازی‌ها، افتتاح پروژه راه‌آهن‌غرب کشور و حضور در نشست شورای اداری استان کرمانشاه ازجمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به کرمانشاه است.

سپس حضور در مراسم تحویل سال 1397هجری شمسی در کنار جمعی از خانواده‌های زلزله‌زده کرمانشاه، از دیگر برنامه‌های دکتر روحانی در این سفر یکروزه خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز