منتقدان تبلیغات شهری مشهد، استدلال متقنی ارائه نمی کنند

گام عملی شهرداری مشهد در حمایت از کالای ایرانی

۱۳۹۷/۰۱/۰۱ - ۱۸:۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۹۰۶۵۳
گام عملی شهرداری مشهد در حمایت از کالای ایرانی
هر چند بحث تبلیغات محیطی میدان شهدا و میدان 15 خرداد مشهد، در یک ماه اخیر حرف و حدیث های زیادی را از خود برجای گذاشته اما احساس می شود که منتقدان این طرح، بدون ارائه هیچ مستند و مدرکی و تنها در جهت تخریب تیم جدید مدیریت شهری اقدام به این گونه صحبت ها می کنند. این گونه تخریب ها توسط برخی از رسانه های مخالف جریان اصلاحات انجام می شود و به نوعی، راهکاری برای تخریب اقدامات و فعالیت های تیم اصلاح طلب مدیریت شهری پنجم است.

چندی پیش نیز نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفته بود که شهرداری مشهد حق ندارد به‌صورت مستقل محتوای تابلوهای شهری را تعیین کند و آنچه اکنون در میدان‌های شهدا و 15خرداد مشهد نصب شده، دور از شأن این شهر است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در واکنش به نوع جدید تبلیغات شهری که اولین بروز آن در میدان شهدای مشهد رخ داد، اظهار کرد: امروز وضعیت نابسامانی در مشهد نسبت به تبلیغات شهری صورت می‌گیرد که دور از شأن مشهد است.

این صحبت ها در حالی صورت گرفته که شهرداری مشهد نه تنها بر خلاف مصوبات و قوانین شهری عمل نکرده بلکه این کار را در راستای بهبود سیما و منظر شهری مشهد که این روزها به مثابه کارگاهی از ساخت و ساز قلمداد می شود انجام داده است؛ اقدامی که در راستای حمایت از یک کالای ایرانی است.

شهردار مشهد نیز چندی پیش در واکنش به انتقاداتی که نسبت به این موضوع شده بود، گفته بود که وقتی به ساختمانی پروانه ساخت می دهیم، مردم باید چند سال نظاره گر آهن و سیمان این بنا باشند که خیلی چشم نواز نیست. به همین دلیل به معاونت خدمات شهری گفتم همانند سایر نقاط دنیا که این گونه پروژه را با تبلیغات می پوشانند و برای شهر درآمد به وجود می آورند، در مشهد نیز چنین کاری انجام شود.

به گفته تقی زاده خامسی هیچ نقشی هم در نوع شرکت تبلیغات کننده نداشتم و این که چنین شرکتی وارد این کارزار شده است، حتما مدیر باهوشی دارد چرا که کارش به خاطر همین حرف و حدیث ها گرفت. البته تاکید من در خصوص آگهی هایی که در شهر می شود حمایت از کالای ایرانیست اما این که چه شرکتی پای کار بیاید به ما ارتباطی پیدا نمی کند. حتی در طی این چند روز از طریق 137 بازخوردهای مثبتی از این کار به دست من رسید. با این حال این کار ظاهرا مثل خیلی از کارهای دیگر مخالفانی دارد که بیشتر وارد مقوله طنز شده اند و استدلال متقنی بر مشکل داشتن این کار نیاوردند. یکی پیدا شود و بگوید اشکال این کار چیست؟

حال با نامگذاری سال 97 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب این سوال پیش می آید که آیا شهرداری مشهد گامی در راستای حمایت از برندهای داخلی برداشته است یا مخالفان تیم جدید مدیریت شهری؟

 

نظر شما