سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی خبر داد؛

ورود بیش از چهار میلیون نفر زائر و مسافر به استان طی ۶ روز گذشته

۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۱۳:۲۱:۲۵
کد خبر: ۶۹۰۷۵۴
ورود بیش از چهار میلیون نفر زائر و مسافر به استان طی ۶ روز گذشته
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود چهار میلیون و 108هزار و 700 نفر به استان از روز 25 اسفند سال گذشته تا اول فروردین ماه سال جاری خبر داد.

مهدی فروزان در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد رشد دارد.

وی افزود: 332 هزار و 446 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، 9 دهم درصد کاهش داشته است. 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 122 هزار و 514 نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد 4.5 درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده اند را  نیز 79 هزار و 137 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته 9.7 درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند سال گذشته تا اول فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده اند هم سه میلیون و 574 هزار و 100 نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 6.3 درصدی مواجه بوده است.

 سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: از روز 25 اسفند سال گذشته تا اول فروردین ماه  سال جاری ماه دو میلیون و 468 هزار و 78 نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، پنج درصد رشد دارد.

فروزان افزود: 227 هزار و 849 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به  مشهد مقدس وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، دو درصد کاهش داشته است. 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 122 هزار و 514 نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده اند که با رشد 4.5 درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را  نیز 78 هزار و 863 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته 9.7 درصد کاهش داشته است. 

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند سال گذشته تا اول فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده اند هم دو میلیون و 38 هزار و 852 نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 6 درصدی مواجه بوده است.

گفتنی است؛ متوسط ورود روزانه زائر و گردشگر به استان 684 هزار و 700 نفر و این آمار برای مشهد مقدس 411 هزار و 346 نفر می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز