فرزانه رحمتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفتگو با برنا:

اراک، امسال نوروز متفاوتی را به خودش دید

۱۳۹۷/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸:۰۹
کد خبر: ۶۹۲۰۲۸
اراک، امسال نوروز متفاوتی را به خودش دید
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:شورای پنجم تمام تلاشش بر این بود که نشاط اجتماعی را در سطح شهر افزایش دهد.

به گزارش برنا از اراک، فرزانه رحمتی در تبیین نقش المان های شهری اظهار کرد: المان های شهری اعم از ورودی و خروجی شهر، داخل شهر، پارکها، میادین و اماکن گردشگری نقش بسزایی در تصویرسازی هویت شهری و تقویت حس مکان در شهروندان دارد به همین منظور ایجاد المان های شهری باید با دقت و وسواس خاصی همراه باشد و مهم ترین آفت در المان سازی ساده انگاری و سطحی نگری است.

وی افزود:  ایجاد یک اتمسفر هنری در سطح شهر و عجین شدن نمادهای آن با این اتمسفر بعنوان شاخصه های هویتی باعث توسعه فرهنگ اجتماعی خواهد شد اما المان هایی که در ایام نوروز در سطح شهر دیده می شود، المان های نمایشی هستند که با هدف ایجاد زیبایی بصریِ موقت، طراحی و اجرا می شوند که بهتر است گاهی هم با هویت فرهنگی شهر  همپوشانی داشته باشد علاوه بر اینکه در رابطه با بهارِ طبیعت است.

رحمتی اظهار کرد: درخصوص المان های نوروزیِ امسال که توسط شهرداری در سطح شهر اجرا شد در مجموع باتوجه به امکانات موجود رضایت نسبی وجود دارد که این مقوله ای است که در ارتباط با مردم نمود داشت هرچند که بایستی در سالهای آتی تقویت شود.اما باتوجه به اینکه ایجاد این المان ها با هزینه های بالایی همراه است و منابع شهرداری هم محدود می باشد، بهتر است در المان های نوروزی به سمت ایجاد المان های ماندگارتر حرکت کنیم؛ المان هایی که دارای کارکرد موقت نبوده و بعد از ایام نوروز هم با جانمایی مناسب در نقاط مختلف شهر مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک نیاز یک شهر برنامه محور را ایجاد المان های مفهومی دانست و المان نصب شده در میدان 7تیر را در زمره المان های مفهومی برشمرد.

وی در ادامه اظهار کرد: باغ لاله ای که در کوی صنعتیِ اراک افتتاح شد می تواند نمایشگاه دائمی گل و گیاه باشد که با نام باغ لاله آغاز بکار کرد اما پس از اتمام عمر گل های لاله، گل های دیگر جایگزین می شود که مکان مفرحی برای شهروندان است.

مناطق کمتر برخوردارِ شهر نیازمند تزریق شادی بیشتری است

رحمتی با اظهار اینکه سطح توقع شورای پنجم درخصوص آماده سازی شهر برای نوروز بالاتر از اقدامات انجام شده است، افزود: بطور کلیخدمات ارزشمندی از سوی شهرداری ارائه شد و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال جدید فعالیتهای نسبتا خوب و متفاوتی بود و سطح پوشش مخاطبین نیز رشد پیدا کرده که باید این سطح پوشش در سالهای آتی در مناطق کمتر برخوردار شهر گسترش بیشتری پیدا کند چون در این نقاط نیازمند تزریق شادی بیشتری هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اراک درخصوص اجرای برنامه های استقبال از نوروز گفت: در این زمینه جانمایی مناسب بسیار حائز اهمیت است. بعضی از برنامه های اجرا شده در مکان های مناسب تری می توانست سازمان دهی یابد و می توانست پوشش بهتر و بهینه تری را شامل شود مخصوصا در طراحی و اجرای این برنامه ها باید استفاده حداثری از هنرمندان بومی صورت پذیرد تا شاهد رشد و ارتقای کیفی سطح برنامه ها باشیم.

رحمتی در پایان اظهار کرد:شورای پنجم از زمانیکه آغاز بکار کرد بطور جدی  مقوله المان سازی را مدنظر قرار داده به خصوص در کمیسیون فرهنگی و خدمات شهری این موضوع مورد مطالعه جدی قرار گرفته است. چون اراک نیازمند نمادهای سازگار با تاریخ و ویژگی های خود می باشد مواردی نظیر نخبه پروری استان مرکزی یا صنعتی بودن که می بایست در المان سازی مدنظر قرار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز