مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرد:

کاهش ۳۰ درصدی مزاحمت های تلفنی به هلال احمر

۱۳۹۷/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۲۰۴۱
کاهش ۳۰ درصدی مزاحمت های تلفنی به هلال احمر
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود 35 درصد تماس ها به هلال احمر استان منجر به عملیات می‌شود از کاهش 30 درصدی مزاحمت های تلفنی به این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن گودرزی به مقایسه آمار تماس ها به مرکز EOC استان از ابتدای فرودین ماه تا هشتمین روز این ماه در سال های 96 و 97پرداخت و گفت:در فروردین ماه سال گذشته 148 هزار و 373 تماس به این مرکز صورت گرفت که 21 تماس منجر به عملیات شد و در سال جاری نیز تعداد تماس ها به 62 هزار و 924 تماس رسید که 31 تماس منجر به عملیات شده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آمار مزاحمت‌های سامانه تلفنی 112، عنوان کرد: روزانه به طور میانگین هزار و پانصد تماس با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از 80 درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده و کمتر از 20 درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: این اقدام ناشایست سبب عدم حضور و یا تأخیر نیروهای امدادگر و نجاتگر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در طرح نوروزی امسال میزان مزاحمت ها و تداخل تلفنی 30 درصد کاهش داشته است، گفت:‌ کاهش این تلفن ها نشان از افزایش فرهنگ عمومی و حقیقی شدن تلفن های ورودی به مرکز EOC است.

گودرزی تأکید کرد: بیشتر تماس‌های تلفنی از سوی کودکان بوده و از والدین درخواست داریم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا در امر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی به مشکل نخوریم.

وی از ایجاد خط بی سیمی مشترک بین اورژانس و هلال احمر خبر داد و گفت:‌ این خط مشترک به منظور پوشش و پشتیبانی بهتر امدادرسانی به حوادث در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز