معضل سرعت گیر ها در لرستان :

تپه هایی با نام سرعت گیر/مرگ کودک خرم آبادی در سایه بی توجهی محض شهرداری به سرعت گیرها؟؟

۱۳۹۷/۰۱/۱۱ - ۱۰:۳۹:۵۱
کد خبر: ۶۹۲۱۱۴
تپه هایی با نام سرعت گیر/مرگ کودک خرم آبادی در سایه بی توجهی محض شهرداری به سرعت گیرها؟؟
مردم و برخی از مسئولان فکر می کنند اگر سرعت کاه نصب کنند معضل حل می شود،در حالی که صورت مساله پاک شده است.

 مردم و برخی از مسئولان فکر می کنند اگر سرعت کاه نصب کنند معضل حل می شود،در حالی که صورت مساله پاک شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،شهروندان سراسر استان می توانند از شهرداری یا هر نهاد و شخص که اقدام به ایجاد این موانع کردند به مراجع قانونی شکایت کنند.

 یاسین فتحی کودک 5ساله خرم آبادی ساکن منطقه  کمربندی (پشت بازار) میدان بالا حبشی کوچه شهید عشقی در رور 2فروردین  97در حالی که در حال بازی کودکانه بود به دلیل عدم دید راننده خودروی شاسی بلند که برای دیدار نوروزری از خانوادهاش به خرم آباد سفر کرده بود زیر گرفته شد و جان سپرد .

راننده فوق سرعت گیر و پل بلند کوچه فوق را دلیل عدم دید کافی خود دانست و با اظهار ناذراحتی شدید از این حادثه تلخ به شدت با انتقاد ازمسئولان شهری نسبت به این سرعت گیر و پل های که از  تپه  هم بلند تر است به شدت از شهرداری و مسئولان مدیریت شهری انتقاد کرد و مرگ این طفل  صغیر را زاییده سوء مدیریت ها عنوان کرد .

 بسیاری از مردم از وجود سرعت گیرهای غیرقانونی و غیرعلمی در جاده های درون شهری و برون شهری انتقاد دارند.

این سرعت کاه در حالی نصب شد که نه از معیارهای استاندارد برخوردار بود و نه علایمی مانند رنگ و تابلو برای آگاه شدن رانندگان در نزدیکی آن وجود داشت.

این موضوع سبب شد رانندگانی که دائماً در این مسیر تردد می کردند بدون آگاهی از وجود چنین مانعی با سرعت همیشگی شان نسبت به کاهش ناگهانی سرعت اقدام کنند که منجر به وقوع تصادفات زیادی شد. به گفته وی در پی شکایت های مردمی این سرعت کاه غیر استاندارد یک روز پس از نصب جمع آوری شد.

یکی از زمینه های حائز اهمیت در مهندسی حمل و نقل، مباحث مربوط به ایمنی است. از این رو باید ویژگی ها و مشخصات معابر شهری و نیز ابزارهای آرام سازی به کار رفته در آنها مانند سرعت کاه ها که در گفتار عمومی سرعت گیر نامیده می شوند نیز مورد بازبینی قرار گیرد.

 سرعت کاه ها و سرعت گیرها یکی از تجهیزات کنترل ترافیک در نواحی شهری هستند. این موانع ایمنی به عنوان یکی از ابزارهای آرام سازی ترافیک مطرح هستند که به تنهایی یا در کنار سایر روش های آرام سازی به کار گرفته می شوند تا از این طریق بتوان سرعت وسایل نقلیه را کنترل کرد، رفتار رانندگان را تغییر داد و شرایط ایمنی را برای کاربران معبر بهبود بخشید.

تاثیرگذاری مطلوب ترافیکی و زیست محیطی طرح نیز باید در حد قابل قبول باشد. میزان اثربخشی یا مقدار کاهش سرعت، تاثیرگذاری بر ایمنی ترافیک موتوری، تاثیر بر ایمنی عابر، واکنش ساکنان منطقه، واکنش رانندگان، تاثیر بر استهلاک جاده و وسایل نقلیه، تاثیر بر آلودگی صوتی و آلودگی هوا و حتی زیبایی محیط راه مواردی هستند که علاوه رعایت استانداردهای فنی و طول، عرض و ارتفاع سرعت کاه، برای نصب سرعت کاه باید مد نظر قرار بگیرد.

 این تجهیزات چند سالی هست که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند. اما رعایت نکردن ضوابط و مقررات فنی و قانونمند در استفاده از آن ها سبب شده است که این تجهیزات آرام سازی ترافیک، عملکرد مناسبی از خود نشان ندهند.

به همین دلیل به یکی از معضلاتی تبدیل شدند که تقریباً سراسر کشور و به تبع آن تمام شهرها و روستاهای لرستان از شرق تا غرب و حتی مرکز استان را درگیر کرد. این معضل در برخی شهرها تا حدی پیش رفته است که شهری مانند خرم آبادر لقب شهر سرعت گیرها را یدک بکشد.

گزارش :کریم داودی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز