سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم خبر داد

انتقال ۳۵۵ مصدوم در ایام نوروز به مراکز درمانی قم/کاهش فوتی‌های سر صحنه/۱۷ مصدوم در امروز

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۴:۰۳:۲۶
کد خبر: ۶۹۳۱۶۶
انتقال ۳۵۵ مصدوم در ایام نوروز به مراکز درمانی قم/کاهش فوتی‌های سر صحنه/۱۷ مصدوم در امروز
سخنگوی اورژانس 115 قم گفت: در طی این 20 روز فعالیت نوروزی، در حوزه تصادفات ترافیکی و جاده‌ای درمجموع 328 مورد تصادف جاده‌ای به اورژانس 115 قم اعلام شد که 499 مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی فراهانی با اشاره به اقدامات اورژانس 115 قم در ایام نوروز گفت: طرح نوروزی اورژانس 115 قم از 24 اسفند سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین امسال ادامه داشت.

وی گفت: در طی این 20 روز فعالیت، در حوزه تصادفات ترافیکی و جاده‌ای درمجموع 328 مورد تصادف جاده‌ای به اورژانس 115 قم اعلام شد که 499 مصدوم برجای گذاشت.

سخنگوی اورژانس 115 قم گفت: از این تعداد مصدوم، 144 مصدوم به‌صورت سرپایی در محل مداوا و 355 مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

فراهانی عنوان داشت: میانگین در هر 24 ساعت در جاده‌های استان 16.4 دهم تصادف جرحی به اورژانس اعلام‌شده که 17.5 مصدوم هم به بیمارستان منتقل‌شده است. فوتی‌های سر صحنه هم 6 نفر بودند نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس هوایی استان قم گفت: اورژانس هوایی استان قم نیز در این ایام 16 پرواز انجام داد که موفق شد 54 مصدوم بدحال را به مراکز درمانی منتقل کند که نقش بسیار ارزنده‌ای در زنده ماندن این مصدومان بدحال داشت.

سخنگوی اورژانس 115 قم تصریح کرد: در کل، 27 هزار و 630 مورد تماس با اورژانس گرفته‌شده که نتیجه این تعداد تماس مجموعاً 4 هزار و 721 مأموریت بوده است.

فراهانی به فعالیت‌های ایستگاه‌های سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: این ایستگاه‌ها در سه محور اتوبان قم تهران، قم کاشان و قم سلفچگان دایر بودند که طی این مدت به 5 هزار و 276 نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

وی همچنین به‌تصادف های امروز اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز نیز سه تصادف در محورهای اراک سلفچگان، راهجرد و قم تهران رخ داد که 17 نفر مصدوم شدند که یک نفر از آن‌ها مادر باردار بود که همه آن‌ها به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

 

نظر شما